• Anonym

Jag har kommit på ett smart tips om hår!

Ni som vill slippa att hålla på och raka er hela tiden.. jag kom på att om man tar bort håren med pincett så dröjer det cirka 2 veckor innan man behöver göra om det! (På benen eller andra ställen)
    Det tar såklart ganska lång tid men man kan göra det framför TV:n eller så, när man ändå gör något annat..
    bästa grejen någonsin! Glad Ja, ville bara dela med mig.    

• Svar på tråden Jag har kommit på ett smart tips om hår!
  • Anonym

Jag har så mycket hår på benen att det skulle ta mig 5 veckor att plocka med pincett

• Anonym

Vax är ju annars precis samma sak...

• MissEofc

Eller köpa en epilator som rycker upp håret precis som med pincett eller vax, bara det att den drar mycket fortare ;)

• Anonym (Men allvarligt?)

Vem pallar det?

• Anonym
    MissEofc skrev 2012-07-25 18:28:13 följande:
    Eller köpa en epilator som rycker upp håret precis som med pincett eller vax, bara det att den drar mycket fortare ;)

Vax har jag testat men det funkade inte, blev bara massa kladd! 
    Epilator har jag aldrig haft..men är det samma sak som att dra ut dem?  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-25 18:27:08 följande:
    Jag har så mycket hår på benen att det skulle ta mig 5 veckor att plocka med pincett
    hehe, jasså, mig tog det en eller två timmar, lätt värt.
  • Anonym (silk epil)

Köp en silk epil så får du samma effekt, men det tar bara någon minut att göra. :)

• Anonym
    Anonym (silk epil) skrev 2012-07-25 18:35:29 följande:
    Köp en silk epil så får du samma effekt, men det tar bara någon minut att göra. :)
    är inte det sån där hårborttagningscreme? det funkar inte heller på mig, har provat!

men jag tycker min idé funkar bäst av alla metoder även om det tar lite tid. 
  • moontrip
    Anonym skrev 2012-07-25 18:31:24 följande:
    Epilator har jag aldrig haft..men är det samma sak som att dra ut dem?  
    JA ts. Epilator är som en automatisk pincett! Fast många samtidigt liksom.

Som t ex den här: www.elon.se/produkt/300082

• Heranell

Enda nackdelen med att rycka ut håren på benen är för mig att jag lätt får inåtväxta hårstrån...

• Anonym

Hihi detta är ju värre än att vispa grädde för hand. Epilator vetja. Brauns ger resultat som håller i 3 veckor.

Svar på tråden Jag har kommit på ett smart tips om hår!