missbruk
om ena föräldern har enskild vårdnad men barnet kan vittna om missbruk och vill bo med den andre föräldern. är det lätt att den andre föräldern får vårdnaden då?
om ena föräldern har enskild vårdnad men barnet kan vittna om missbruk och vill bo med den andre föräldern. är det lätt att den andre föräldern får vårdnaden då?
Sker det ett missbruk i hemmet kommer socialen kopplas in. Men de krävs bevisning för det dessutom, när den personen som missbrukar får veta att h*n är anmäld för missbruk så håller den nog sig ren någon dag inför piss provet som kommer komma.
Så, ifall om de sker missbruk, så är den ända "vägen" för att sätta dit den, om personen kommer direkt efter in ringning utan undantag. men som sagt, får h*n veta i förväg så är de nog svårt att sätta dit den.
Vad är bevisningen för ett missbruk i hemmet? vad har barnet sett, hur gammalt är barnet?
Och hur kommer det sig att den som inte har vårdnaden, inte har vårdnaden? att förlora vårdnaden innebär ju att man inte är lämplig som förälder, och de är inte så "enkelt" alla gånger och blir av med den bara sådär...
för att en mamma får vårdnaden automatiskt vid födseln när man inte är gift. då har en pappa bara umgänge...
det handlar om ett barn över 12 år och missbruket är alkohol
Ok, har hon noterat nånstans att hon har problem? ehar du själv konfonterat henne, isf vad säger hon?
Är hon i förnekelse så blir de svårt. Svårt vilket fall och bevisa att de finns ett problem.
Om barnet är så pass gammalt, får man inte då välja själv vart man vill bo? föressten så är jag helt övertygad om du ansöker om gemensam vårdnad att du får de.
Tycker du ska kontakta familjerätten och prata med dom, gör de så fort som möjligt sån här brukar ofta ta tid.
Har du umgänge med barnet nu? hur ofta?
jag kan tyvärr inte så mkt, men man hittar mkt fakta genom att googla, bäst är att du ringer direkt, för ditt barns skull.
Hoppas de ordnar sig, och sluta inte kämpa ... !!!
tack :)
ska kämpa för mitt barn!