• Swagger

Om du står med fötterna ihop och rak i ryggen, nuddar dina lår varandra då?

Om du står med fötterna ihop och rak i ryggen, nuddar dina lår varandra då?
    Du ska ej ha byxor på dig.

För mig nuddar låren varandra precis och det är ett tecken på att jag behöver gå ned något kilo. Vägde mig och har nu ett BMI på 21, brukar ha 19 eller 20 annars. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du står med fötterna ihop och rak i ryggen, nuddar dina lår varandra då?
  • pippilirum

BMI 21?! Då behöver du väll knappast gå ner i vikt?

Svar: ja. Dom inte bara nuddar varann, dom ligger i kloss kan man säga.

• Swagger
    pippilirum skrev 2012-07-25 18:47:24 följande:
    BMI 21?! Då behöver du väll knappast gå ner i vikt?

Svar: ja. Dom inte bara nuddar varann, dom ligger i kloss kan man säga.
    Det där med vilken vikt man mår bäst med är ju väldigt individuellt. Mina allergier brukar bli bättre också när jag väger så jag kommer i byxorna på ett bra sätt ... Flört
  • Momat

Ehh, ja, det gör de väl på alla (om man inte är ett benrangel)? Det är ju liksom meningen att låren ska vara tjockare än knäna.

• Swagger
    Momat skrev 2012-07-25 18:53:50 följande:
    Ehh, ja, det gör de väl på alla (om man inte är ett benrangel)? Det är ju liksom meningen att låren ska vara tjockare än knäna.
    Jaha, så kan man ju tycka. Nog är mina lår tjockare än knäna, men jag är inget benrangel även när jag väger 2-3 kilo mindre än jag gör just nu. Beror kanske lite på hör breda höfter man har också ...

"Benrangel" lät väldigt onödigt faktiskt. Brukar du säga till lite mulligare personer att de är feta också eller? 
  • nytt eller gammalt

Men det beror ju på kroppsbyggnad, en del har lår som går ihop även om de är smala. Menar du att inte knäna ska nudda heller, i så fall är det kobent du vill vara ju :)

• Sux

Alltså jag har BMI 20/21 (pendlar) och mina lår går ihop för jag har stora lår, jag är knappast överviktig?
    Så varför känna att man måste gå ner i vikt för låren går ihop? Det är fint med fylliga lår!

• Swagger
    nytt eller gammalt skrev 2012-07-25 19:03:39 följande:
    Men det beror ju på kroppsbyggnad, en del har lår som går ihop även om de är smala. Menar du att inte knäna ska nudda heller, i så fall är det kobent du vill vara ju :)
    Nej jag har inte sagt något om att knäna ska gå ihop. Var fick du det ifrån. Jag är varken hjulbent eller kobent. Solig
  • tahira
    Momat skrev 2012-07-25 18:53:50 följande:
    Nej, det gör de inte på alla, även om man inte är ett benrangel!

Alla är byggda på olika sätt och våra kroppar ser olika ut. Vissa har knän inåt eller utåt, vissa går med fötterna inåt och vissa har lår som inte går ihop. Att säga att man är ett "benrangel" för att man är byggd på ett visst sätt är dumt, elakt och onödigt.

Och nej, mina lår nuddar inte varandra. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
Svar på tråden Om du står med fötterna ihop och rak i ryggen, nuddar dina lår varandra då?