• Anonym (Ts)

Hallå!! Är det någon här som bränt sig i gommen?

I fredags förra veckan måste jag ha bränt mej rejält på eftermiddagen när vi åt tacos, kände efter någon timma att jag började få ont i munnen, eller rättare sagt gommen, samma känsla som när man ätit mkt surt eller salt. Va då tvungen att se efter. Såg då en rodnad på ena sidan, andra sidan typ en blåsa med rund ring och gult aktigt i. Tycker det blivit bättre, har inte direkt ont men det är fortfarande sådär lent i gommen , nu till min fråga,, idag så har jag börjat blöda lite smått från gommen när jag ätit eller druckit, är det normalt att man gör det så många dagar efter?? Blir så nervös...

• Svar på tråden Hallå!! Är det någon här som bränt sig i gommen?
  • Anonym

Kan ju vara att en brännblåsa bildats som nu skavt upp t ex?

Tror verkligen inte att det är någon fara men varför inte besöka VC imorgon för att lugna nerverna?

• Anonym (Ts)

Jag har inte varit så nervig över det förrän idag när ja blödde lite..

• Miot

Jag har tappat skinn engång när jag brände mig efter några dagar, blödde lite men det läkte snabbt sen.

• Venne

Det har jag också lyckats med. Hade väntat ett par dagar och sett om det gick över eller inte. Munnen är en av kroppens mest snabbläkta områden. 

• Jeff

Jodå, det lyckas jag med lite då och då. Skölj med Hexident (bakteriedödande) morgon och kväll så brukar det läka ut.

Svar på tråden Hallå!! Är det någon här som bränt sig i gommen?