• Joico

Smycke i Helix

Jag har hål "uppe i örat" sen många många år. Jag tror det kallas Helix? Ett sånthär iaf http://greatpiercingshop.com/blog/wp-content/uploads/2009/12/Pinna.jpg 

Men jag har sällan haft något i hålet. Problemet är att jag med vanliga öronhängen får pinnen in i huvudet när jag sover. Det som sticker ut efter pluppen, så att säga. Och har jag ring så fastnar jag med nageln om jag drar håret bakom örat. Vilka problem va!

Jag vill inte ha något örhänge som jag måste ta ur varje kväll för då blir det inte av att jag sätter i det igen.
    Vad rekommenderar ni? Ska man ha en stav kanske - med en rund "boll" på var sida? Då slipper man ju den där pluppen på baksidan och slipper att pinnen, som sticker utanför pluppen, trycker in i huvudet (http://www.fairbox.se/images/ProductImages/Orhangevit56.jpg). 
    Ska man ha rak stav eller böjd? Vilken längd?

• Svar på tråden Smycke i Helix
  • Joico

Och var får man tag i stavar som är såpass smala att de passar i ett vanligt hål?

• Joico
    mlinz skrev 2012-07-26 01:55:54 följande:
    Piercingstavar är underbara! Brukar gå att hitta ända ner till 0.8-1mm, kolla på Piercing.nu :)
    Så staven ska vara knappt 1mm tjock? Hur lång då?
  • Tipi Tii

En kort liten stav med pärla på "framsidan" och en platta på "baksidan". En sk labret stav.

• Joico
    Tipi Tii skrev 2012-07-26 11:08:26 följande:
    En kort liten stav med pärla på "framsidan" och en platta på "baksidan". En sk labret stav.
    Men du! En platta vore ju klockrent! Tack! Nu ska här letas

Men jag vill fortfarande veta tjocklek och längd på staven? Det är ett vanligt hål.
  • Joico

Hmm, såhär skriver galaxypiecering:

"På vår hemsida använder vi oss av begreppet labret när staven är 1,6 mm tjock och monroe när staven är 1,2 mm tjock".
    Det verkar alltså som att "labret" är ett mått? Iaf på deras sida? Fast iofs, när jag googlar "labret" så kommer det fram stavar med platta. 

• mlinz

Monroe är ju Piercing i överläppen, labret centrerad i underläppen. En sådan stav är också smidig :)

• Tipi Tii

Du kan gå in eller ringa till ett piercingställe och förklara vad du är ute efter, så hjälper de dig. De brukar sälja alla möjliga sorter, och har de inte hemma så kan de säkert beställa. Pärlorna finns i olika färger, jag har en svart, för det passar både till guld- och silverörhängen. Lycka till! :)

Svar på tråden Smycke i Helix