Gå ner 30 kg efter graviditet
Jag har beräknad födsel om en vecka och har gått upp 30 kg. Från 65 - 95 kg. Och det är inte vatten.
Någon annan som har gått upp så mycket i vikt? Lyckades ni bli av med kilona och hur gjorde ni?
Jag har beräknad födsel om en vecka och har gått upp 30 kg. Från 65 - 95 kg. Och det är inte vatten.
Någon annan som har gått upp så mycket i vikt? Lyckades ni bli av med kilona och hur gjorde ni?
Gick upp 25 kg med sonen, och gick ner 33 kg efteråt. Mycket träning, bantning mm. Det går men det kan gå lite seg i början, iaf för mig, som blev så hungrig varje gång jag ammade. Nu väntar jag mitt andra barn (v. 37+5) och har gått upp 19 kg. Lycka till , det e svårt men möjligt
Gick upp från 85 till 115 sen ner till 75 och det tig två år. Det va det värt mycket promenader och fasta måltider åt mer när ja gick ner än innan nu ska ja väl ge mig på det igen så får se hur det går.
Har huden hängt med när ni gått ner i vikt?
Jag har fått bristningar på rumpa, höft, mage, lår, bröst och armar.
Japp smällar man får ta men man blir fastare om man gynnar så det inte blir lika tydligt
Jag gick upp 27 kilo och nu 3 månader efter har jag gått ner 14 kilo så har ju en del kvar..
Jag gick upp nästan 29 kg och har nu 4kg kvar tills min startvikt, bebis är 9 veckor gammal. Det går! Jag svullnade under graviditeten, tränade inte alls och bara åt allt jag ville i mängder. Knäppt, men jag kunde bara inte stå emot. Jag har liknande vikt som du fast gick från strax under 70 till strax under 100kg. Det är klart att allt inte är lika tight nu som innan men om jag börjar jogga lite så tror i att rumpan kommer tighta till sig. Jag kände mig jbättenere över vikten när jag var gravid. Tyckte det var jätteroligt att vara så tjock och trodde jag skulle se ut som ett ras i år efter jag förlösts. Oroa dig inte, det gåååååår!
Tyckte INTE att det var jätteroligt att vara så tjock utan jättejobbigt ska det stå.
Tycker ni att ni ätit mer än normalt,mer onyttigt?Vad kan vikt uppgången bero på?
Går man ner när man ammar?
Tycker 20-30kg låter väldigt mycket,och vill absolut inte gå upp så mycket.
Är i vecka 20,har väl gått upp något,men vill helst ej gå upp så mycket mer,försöker vara så nyttig som möjligt,vet ju hur svårt det är att bli av med allt sen.Har tänkt att vara i form till nästa sommar igen.
Jag åt definitivt mer onyttigt och helt enkelt MER av allt. Jag var dessutom ensam nästan hela graviditeten och jobbade inte, så tror att de var två bidragande orsaker. Viktuppgången kan också vara mycket vattenansamling, det vet man faktiskt inte riktigt innan man väl fött och kroppen gör sig av med vätskan Jag hade nog mer vatten är jag trodde, det kändes som att jag kissade/svettades ut ca 10kg.