• J2010

Inget ljud på tv:n

I går kollade jag på nyhetsmorgon, helst plötsligt försvann ljudet bara. Har provat allt. Alla kontakter sitter i, ingen mute knapp är inne. Har ingen digitalbox. Tv är bara dryg 1,5 månad gammal, den kan väl inte vara i sönder redan, eller?

Vad är fel, tips på vad man kan göra för att återfå ljudet????

Med mycket tacksamhet!    

• Svar på tråden Inget ljud på tv:n
  • viseversa

Jag hade ringt affären jag köpt den i. Klart den inte ska gå sönder så snabbt. Men något fel är det juh!

• Fidelis ad urnam
    J2010 skrev 2012-07-26 08:21:46 följande:
    I går kollade jag på nyhetsmorgon, helst plötsligt försvann ljudet bara. Har provat allt. Alla kontakter sitter i, ingen mute knapp är inne. Har ingen digitalbox. Tv är bara dryg 1,5 månad gammal, den kan väl inte vara i sönder redan, eller?

Vad är fel, tips på vad man kan göra för att återfå ljudet????

Med mycket tacksamhet!    
    Shit happens och jo, en TV kan gå sönder så fort. 
    Ring butiken.  
  • J2010

Ja, något fel är det. Har även ringt com hem och frågat om dem håller på med någon driftunderhållning som gör att ljudet försvinner. Men inget där.

• slazh

Prova att hämta ljudet från en annan källa och se om det ger ljud till exempel en DVD/Bluray-spelare eller ett TV-spel eller vad du nu har så ser du om det är bara TV-sändningen som saknar ljud.

För att testa om det är nåt fel på TVns inbyggda högtalare kan du koppla in ett par separat högtalare eller hörlurar om du har möjlighet till det.

• J2010

Jag har provat med dvd, men där var fortfarande inget ljud. Har tyvärr inga seperata högtalare.

Svar på tråden Inget ljud på tv:n