• NICU

När tycker ni att det är OK att åka utomlands med barn?

Tänkte göra en liten undersökning, eftersom alla tycker så olika.

När tycker DU att man kan åka utomlands med barn. Och med utomlands menar jag en lite "längre" resa, som till Medelhavet, chartertripp i Europa eller ännu längre bort.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tycker ni att det är OK att åka utomlands med barn?
  • lovegivespower

Svårt att säga exakt då jag inte kan sätta mig in i situationen nu. Det beror säkert helt på, vart, hur också vidare. Jag tog 10-12 månader i alla fall. Men kanske tidigare också.

• Höstglädje

Jag kunde inte rösta för jag anser att man kan åka när man vill oberoende av hur gammalt barnet är. Så ska du göra en någorlunda rätt undersökning borde ett alternativ varit annat!

• Jungblom

Jag flög för inte så länge sedan och där var det familjer som hade små barn med sig utan jag tyckte verkligen synd om barnen när de skrek på planet.

Så jag kommer inte ta med mina barn utomlands med flyg förens de är minst 5 år.

• lovegivespower
    lovegivespower skrev 2012-07-26 11:39:23 följande:
    Svårt att säga exakt då jag inte kan sätta mig in i situationen nu. Det beror säkert helt på, vart, hur också vidare. Jag tog 10-12 månader i alla fall. Men kanske tidigare också.
    Kanske även senare... kanske 1-2 år!! Som sagt det beror ju på så mycket annat också tycker jag Solig
  • plastkotte

Vi åkte till kroatien förra sommaren, dottern var 7 månader. Sov på flyget dit och hem. Hon älskade att vara där, satt under ett parasoll på stranden på eftermiddagarna, hade en liten uppblåsbar pool med vatten som hon plaskade runt i. På kvällarna satt hon i vagnen när vi promenerade runt oftast somnade hon vid 20 i vagnen och sov vidare tills vi kom hem mellan 22-23 då flyttade vi bara över henne till hennes resesäng. Var inga problem dem 10 dagarna. Så jag tycker man kan resa med sitt barn om barnet inte är ett väldigt ledset barn som inte tål så mycket då kan det bli jobbigt. Våran dotter var inga problem med varken resorna dit och hem, mat eller något annat. Är ju upp till var och en, som förälder känner man ju sitt eget barn bäst.

• lovegivespower
    plastkotte skrev 2012-07-26 11:49:13 följande:
    Vi åkte till kroatien förra sommaren, dottern var 7 månader. Sov på flyget dit och hem. Hon älskade att vara där, satt under ett parasoll på stranden på eftermiddagarna, hade en liten uppblåsbar pool med vatten som hon plaskade runt i. På kvällarna satt hon i vagnen när vi promenerade runt oftast somnade hon vid 20 i vagnen och sov vidare tills vi kom hem mellan 22-23 då flyttade vi bara över henne till hennes resesäng. Var inga problem dem 10 dagarna. Så jag tycker man kan resa med sitt barn om barnet inte är ett väldigt ledset barn som inte tål så mycket då kan det bli jobbigt. Våran dotter var inga problem med varken resorna dit och hem, mat eller något annat. Är ju upp till var och en, som förälder känner man ju sitt eget barn bäst.
    Precis det beror ju på omständigheterna. Låter hur mysigt som helst! Åh  jag vill utomlands NU!
  • läkarstudent

Självklart när som helst. 

• Äppelpaj80

Det är väl ok när bebisen är i stort sett nyfödd. Men det är väl ganska bökigt för föräldrarna tänker ja.

• BinaBurner

Jag tycker att det är väldigt svårt att säga bara så där. Det beror mycket på hur barnet är, hur föräldrarna är, vart man åker, vad man tänker göra etc. Mitt barn är sådant att han stoppar precis allt i munnen och ska pilla på allt fortfarande så jag skulle ha väldigt svårt för att ta honom till ett land där jag inte vet vad som ligger på marken och vilka blad som kan vara giftiga etc etc. Plus att vi är inte så mycket för att ligga på playan hela dagarna så jag tror inte att han hade tyckt att det var så himla hejsan i längden. När han var under 6 månader (inte så rörlig, lätt att ha med etc) hade jag lätt kunnat resa utomlands med honom, men inte till någon extrem värme eller liknande. När han blir äldre, kanske fem år, är det lättare att göra en resa där det finns något roligt för alla i familjen.

• La Lola

Annat; när som helst.

Här får barnen vänta tills de är myndiga och kan åka själva om de vill.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden När tycker ni att det är OK att åka utomlands med barn?