• Problemläsaren

Levt med Rosacea i 40 år

Det hela började på 70-talet när jag hade solat för mycket, onda utslag som senare konstaterades vara Rosacea.

Fyra år med olika behandlingar bland annat kolsyresnöbehandling. Inget hjälpte tills jag träffde en hudläkare som skrev ut  "Svavel (Sulfur medicinale) 10% i Essex kräm APL". Jag använder mild tvål "Neutrogena" samt alltid hudkräm med solskydd. När Rosacean dyker upp har jag på den svaveldoftande krämen på det område som skall behandlas.
     Jag skulle inte klara mig utan den. Det tar någon dag och så försvinner utslagen och det röda. Dessutom är det receptfritt skall endast beställas på Apotek för det måste blandas till. Ligger på tuber 80g. Har hjälpt mig och de som jag har rekommenderat att använda det. Dessutom ingen större kostnad. Enda nackdelen är att man luktar svavel när man har på det men den doften försvinner.

Hoppas att det kan hjälpa någon av er      

• Svar på tråden Levt med Rosacea i 40 år
  • Paisley

Tack för tipset!

Hur vet man om det är Rosacea eller vanlig acne? 

Detaljerna är helheten
  • Problemläsaren

Det är det nog endast en hudläkare som kan bedöma men ofta kommer Rosacea senare än ackne oftast har man nog hunnit bli över 25 år. Det tog väldigt många år innan jag fick klart besked trots att jag  redan hade sökt annan hudläkare. Man ser det nog mest på att det mest sitter på näsan och kinderna i form av en fjäril. I början kan det blossa upp när man börjar använda krämen men när man till slut lyckas få bort utslagen gäller det att ha på krämen så fort det känns att det är något nytt på gång. Jag har alltid en liten burk med krämen med mig när jag reser till soliga länder. I vilket fall som helst så skadar det ju inte att försöka använda krämen någon skada gör det säkert inte. Lycka till

• AcneIsABitch

Listen Up guys! Jag har haft adult acne i 5 år nu. Har provat allt, och då menar jag allt! Har varit hos olika läkare, ingen och inget som de prescibade för mig funkade. Jag började researcha på internet " how to clear skin from inside out" och hittade min acne miracle solution. Jag slutade äta mjölkprodukter, produkter som innehåller gluten och socker (jag drack fortfarande kaffe och ibland alkohol). Efter två veckor så såg jag amazing resultat. Efter en månad mitt ansikte  var 90% clear. Och tro mig jag har haft stora röda inflammerade painful cystic acne i 5 år. På en fest så provade jag och börja äta ost och bröd igen....Oh dear Lord, dagen efter fick jag fyra gigantiska finnar som varade i en månad, det var såna stora cystiska röda och djupa. Ppl try this diet! Good luck :)

Svar på tråden Levt med Rosacea i 40 år