Bör man bojkotta semesterresor till länder där...?
Bör man bojkotta semesterresor till länder där den styrande regimen inte respekterar de mänskliga rättigheterna?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-26 15:00
Motivera!
Bör man bojkotta semesterresor till länder där den styrande regimen inte respekterar de mänskliga rättigheterna?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-26 15:00
Motivera!
Det finns grader i helvetet tycker jag, och väldigt få länder är helt klanderfria. För mig känns det nog lite viktigare att fundera över hur jag spenderar semesterpengarna, på vad och till vem, snarare än vilket land jag besöker. Jag tänker att merparten av det jag spenderar på min semester ju gynnar lokalbefolkningen snarare än regimen.
Många åker ju tex på solresa till Turkiet. Själv känner jag mig lite velig i frågan om man borde låta bli eller inte.
Annat: Om man själv tycker att man bör göra det så bojkotta landet i fråga och åk någon annanstans. Men rent generellt tycker jag att man borde göra STÖRRE organiserad "protest" mot länder med extrema åsiker och där ska tex resebolagen först ta sitt ansvar och bojkotta resor dit. Jag tror inte så mycket på att en familj här och där bojkottar en semesterort för en annan där andra problem säkerligen finns.
ja om det precis hänt något i landet som nu fattigdom i Grekland ,så känner jag inte för att resa dit.Det får var och en avgöra,få länder lever upp till kraven
Jag anser att bojkott som medel för förändring endast är verksamt om det är tillräckligt stort, sydafrikabojkotten var ju hyfsat verkningsfull. Annars blir bojkott bara för att värna sitt egna samvete, och leder inte till verklig förändring. Däremot berättar jag gärna om jag känner till saker om exempelvis ett populärt semestermål, respekt för mänskliga rättigheter, o.s.v.