• Luesus

Tako Laret eller Trille Viper

Hej

Jag undrar om det finns någon med erfarenheter av Tako-vagnar i allmänhet men Tako Laret i synnerhet. Tycker själv att denna vagn verkar väldigt intressant.

Vagn nummer två på listan är Trille Viper. Jag har känt lite på den i butik och läst här bland forumen men priset och att babyskyddet inte ingår talar för den förstnämnda.

Någon tanke eller åsikt? 

• Svar på tråden Tako Laret eller Trille Viper
  • Pralina

Vi har köpt en tako laret fån Polen, har inte använt den än men är väldigt nöjd än så länge.

Utseendet, däcken, liggkorgen ja det mesta var över min förväntan!
    Känns stabil och rejäl. Bor på landet så hoppas den ska funka bra på grusvägar,
    utan att bebis ska hoppa omkring i den.  

• Luesus

Ja det lutar starkt åt den.

Vad fick ni betala för den? Vet du vilken diameter det är på framhjulen? Tycker att Kronans m.fl. ser väldigt stor ut men har ju inte sett Laret i verkligheten men min förhoppning är att den är lite mindre och smidigare. Hur är din uppfattning?

Tack på förhand! 

• frida79
    Pralina skrev 2012-08-14 21:36:09 följande:
    Framhjulen är 24-25cm. Jag tycker inte den känns klumpig, smidig o lagom. Inte för liten heller vilket är bra till vintern då åkpåse mm ska få plats.

Vi betalade ca 3500 :- med frakt o avgift för vi betalade genom paypal.
    oxå intresserad av Laret-vagnen Glad har du någon länk till sidan du köpte den ifrån?
    BF - 12 februari 2013
  • frida79
    Pralina skrev 2012-08-21 21:40:48 följande:
    www.dzieciecawyspa.pl/
    Här beställde vi, mailade med dom.
    tack så mycket :) man förstår ju inte ett ord av vad som står på den sidan när det är polska :( man har ju ingen aning om vad det är som ingår i beställningen och veta vad olika barnvagnsdelar heter på engelska är ju inte heller ngt man har i huvudet..
    minns du vad ni betalade totalt med frakt? vad ingick då?
    BF - 12 februari 2013
  • emms

Vi har precis beställt en tako laret från dat-babyhus.de (tyskland) Avger rapport när jag granskat den utan och innan samt testkört den. :D

• frida79
    emms skrev 2012-08-22 14:37:34 följande:
    Vi har precis beställt en tako laret från dat-babyhus.de (tyskland) Avger rapport när jag granskat den utan och innan samt testkört den. :D
    yes gör det! Glad hoppas du blir nöjd Glad
    BF - 12 februari 2013
  • Pralina

Ja, svårt att förstå nåt på sidan, jag använde Google translate lite.

För oss ingick två regnskydd, insektsnät, paraply, väska, vindskydd till sittdelen. Inget jag saknade utöver det. 2in1 köpte vi, betalade ca 3600:- med frakt och avgift för vi betalade genom paypal. Beror ju lite på hur valutan står oxå..

• mln

Tako-laret verkar mycket lik Tako jumper X 3 in 1. Har haft vagnen sedan maj månad. Är supernöjd med den och den är oerhört lättkörd. Plus bra stötdämpning. Det enda som jag dock kan störa mig på någon gång ibland är korgen undertill. Den är inte så stor- men vem har sagt att man ska storhandla. Babyskyddet som ingår är bra till en början men bebisen växer fort ur det på längden vad gäller bältet över axlarna. Det går bara att höja en gång. Hjulen till vagnen är super- vi fick dock punktering en gång men vagnen gick att föra ändå o vi bytte lätt hjulet med reserv som vi hade hemma. Jag betalade 4999 för vagnen på pyretosnackan.se Fråga på om ni undrar något mer.

• Luesus

Jag har läst på några platser att sittdelen är vändbar men när jag försökt hitta bilder på an bakåtvänd sittdel så har jag inte lyckats. Ni som har, "Pralina" bland annat, kan ni berätta om detta går?

Blir nog en 03 eller 06 linne för mig.

• Pralina

Ja sittdelen går att ha åt båda hållen!

Svar på tråden Tako Laret eller Trille Viper