• Anonym

Köpenhamns ZOO eller Tivoli?

Vilket är roligast för två barn i åldrarna 3-6 år?
    Äldsta barnet är lite feg av sig , medan 3-åringen skulle åka allt om den fick!

Billigast?
    Hur är det med specialkost (gluten/laktos) går det att få?

Tar gärna emot svar från någon som nyligen varit där =)

Vi tänkte åka ner nu på söndag-mån ev lör-mån. Något boende ni inte rekommenderar i Köpenhamn? Tänkte boka via budgetplaces.com

• Svar på tråden Köpenhamns ZOO eller Tivoli?
  • Anonym

knuffar upp, någon på FL måste ju ha varit i Köpenhamn i år?? Tycker att "Alla" åker dit?

• Anonym

knuffar igen

• Anonym

Vi bor i Malmö och har varit mycket på både Tivoli och Zoo.

Men egentligen rekommenderar jag Bakken istället - det ligger en bit ifrån Köpenhamn mot Helsingör till - men är mycket mysigare. Det är gratis inträde - men åk-attraktionerna kostar naturligtvis. Men det är väldigt praktiskt om man har barn, som bara vill åka lite grand. Det finns stora områden för medhavd matsäck också.

Annars tror jag Zoo är roligare för så små barn faktiskt. Det är roligare för vuxna också. Tror det går att köpa någon sorts familebiljett för inträdet - titta på deras hemsida om du inte kan köpa den på nätet, så ni slipper stå i kö när de öppnar.

Hur det är med mat vet jag inte.        

Hoppas ni får det trevligt.  

• Anonym

Hej & tack för tipset =) ja det lutar faktiskt åt Zoo, dels för att jag är harig, åker knappt någon karusell nu för tiden & sedan får vi nog mer valuta för pengarna på Zoo =)

Ska kolla på Bakken också om det kan vara något.

Svar på tråden Köpenhamns ZOO eller Tivoli?