• FinaMina

Var kan man köpa tv till bilen?

Hej!
    Vi funderar på att köpa en tv till bilen för att göra resan roligare för våra barn Vi vill gärna ha en sådan som man sätter fast på ryggstödets baksida. Någon som vet var man kan köpa en sådan? Har kollat på nätet men hittar ingen hemsida som säljer bil tv.

• Svar på tråden Var kan man köpa tv till bilen?
  • Lena

Du kan använda en ipad eller annan platta som tv/filmviare och det finns säkert fästen för att sätta på sätet.

• FinaMina

Nu måste jag ställa en dum fråga? Kan man se  tv (vanliga kanaler)på en Ipad? Förlåt men jag är inte alls kunnig när det gäller sådant. Vi har tänkt oss något lite billigare.. En Ipad kostar väl runt 7000kr?

• Lena

Vi ser det så för vi har en dator med tvkort som omvandlar det, sen finns det ju tex svtplay. Har för mig de finns från 4000 om man inte vill ha med 3G.

• Nordanvinden08

Brukar finnas för billig penning på elgiganten och dyligt, dock inte med tvsändning utsn för dvd eller usb-stick. Tex: bärbar dvd med två 7-tumskärmar på net on net:) 990kr

• inze

Tror också att en bärbar DVD-spelare är bättre att ha i bilen för jag har svårt att tro att man kan få någon stabil TV-mottagning om man vill titta medan man åker.

Finns från 500 kr:
    http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6042588

Även den modellen brukar gå att sätta fast på ryggstödet. Är det fler barn som ska titta så är det kanske bättre med en med 2 skärmar för att de ska se bra.   

• anyXX

Man kan ju köpa en billigare surfplatta än en iPad. Vi har en billig surfplatta som vi fyller med film och har i baksätet. Vi har sådär bärbar dvdspelare också men den läser skivorna så dåligt, minsta smuts och de går inte att spela. Nog våra barn som är lite ovarsamma också. Men vi köpte ändå inte billigaste varianten.

flicka 2008 & pojke 2010
  • inze
    anyXX skrev 2012-07-26 22:50:40 följande:
    Man kan ju köpa en billigare surfplatta än en iPad. Vi har en billig surfplatta som vi fyller med film och har i baksätet. Vi har sådär bärbar dvdspelare också men den läser skivorna så dåligt, minsta smuts och de går inte att spela. Nog våra barn som är lite ovarsamma också. Men vi köpte ändå inte billigaste varianten.

Vi har en Philips DVD-spelare som vi haft i flera år och har aldrig haft problem med den fast dottern nog inte varit särskilt försiktigt när hon bytt skivor. Men jag vet att syrran hade en som hade svårt att klara att bilen passerade ett gupp i vägen utan att filmen började om från början så de kan kanske vara lite känsliga.
  • slazh

www.brl.se säljer både bildskärmar (med/utan DVD) tänkta att montera i bil och även tv-mottagare, portabla DVD-spelare och nackstödsfästen för iPad.

• anyXX
    inze skrev 2012-07-26 23:11:21 följande:
    Vi har en Philips DVD-spelare som vi haft i flera år och har aldrig haft problem med den fast dottern nog inte varit särskilt försiktigt när hon bytt skivor. Men jag vet att syrran hade en som hade svårt att klara att bilen passerade ett gupp i vägen utan att filmen började om från början så de kan kanske vara lite känsliga.

Jag tror att vår är Philips också... Vi tog iaf inte den billigaste. :(
    flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Var kan man köpa tv till bilen?