• Anonym (Spara)

Vilket är det bästa kreditkortet?

Jag har förstått att det finns fördelar med kreditkort såsom återbäring på allt man köper med kortet, rabatter och reseförsäkring. Men det är lite snårigt för alla har olika regler. På vissa kostar det att göra kontantuttag, andra har årsavgift osv. Så det är svårt att göra en rättvis jämförelse med korten. 

Vilket kreditkort är bäst?

Jag har funderat på OK/Q8 eftersom de har en sparränta på 3,25 och ingen årsavift, men så visar det sig att de har avgift för kontantuttag!

Vad tycker du är viktigast och vilket kort tycker du är bäst? 

• Svar på tråden Vilket är det bästa kreditkortet?
  • Anonym (Spara)

Puff puff!

• Anonym (pom tideli pom)

Statoil Mastercard. Poäng på allt du köper, du får ta ut poängen i cash och betalar du inom 40 dar så betalar du ingen ränta.

• Anonym

Ursäkta ot, men.. Varför använder man kreditkort? Seriös fråga, har aldrig förstått..vet många som gör det?

• gbgumman

Puff, är inte nöjd med mitt till 100%.

Funderar att byta till OKQ8.

Vill ha fler förslag.

• gbgumman

Anonym

Finns just nu en lång tråd om det. Det rycket jag inte vi ska diskutera här. Ts fråga är jätte bra.

• Michiyo
    Anonym skrev 2012-07-26 23:20:11 följande:
    Ursäkta ot, men.. Varför använder man kreditkort? Seriös fråga, har aldrig förstått..vet många som gör det?
    jag har handelsbankens visa kort fast utan krediten på det^^ det är för att jag ska kunna ha autobetalning på vissa spel över internet och kunna handla på internet.. fast det är jag det.

TS att betala för vaerje utag du gör borde du ju kunna gå runt genom att du tar ut pengar i kassan när du betalar eller så vägrar du rent av ta ut pengar för att ha i handen. 
  • Anonym (Spara)
    Anonym skrev 2012-07-26 23:20:11 följande:
    Det får du diskutera vidare i den tråd som handlar om frågan: www.familjeliv.se/Forum-19-89/m65906177.html
  • Cornellia

Jag är oxå lite nyfiken. Vi funderar på att skaffa ett kreditkort för dom löpande kostnaderna.

• Anonym (Spara)

Michiyo, jag har också handelsbankens kort, är det bonus där på allt man köper? Ser i alla fall att det tydligen är 10 kr avgift vid varje uttag - men det har jag aldrig märkt. Stämmer det?

Pom, Statoilkortet verkar rätt bra! Ingår det reseförsäkring där? 

• Michiyo
    Anonym (Spara) skrev 2012-07-27 11:34:29 följande:
    Michiyo, jag har också handelsbankens kort, är det bonus där på allt man köper? Ser i alla fall att det tydligen är 10 kr avgift vid varje uttag - men det har jag aldrig märkt. Stämmer det?

Pom, Statoilkortet verkar rätt bra! Ingår det reseförsäkring där? 
    jag har ingen bopnus på det förutom att jag ka använda det överallt.. kostar inget att ta ut pengar.
    jag reser mycket och så länge som jag köper mina resor med kortet får jag reseförsäkring och avbetalningsskydd.

däremot skaffar du deras gratiskort kostar det 10 kr per utag.

Svar på tråden Vilket är det bästa kreditkortet?