• Blivande mamma 74

Hjälp, min bebis hatar Babybjörnen!

Jag är ensamstående med min bebis på 5 veckor och därför måste jag kunna ha händerna fria några timmar om dagen. Med tanke på hur mycket hon vill vara nära mig måste jag använda bärsele och därför skaffade jag en babybjörn för nyfödda uppåt, men min bebis gallskriker och vill inte vara där ens 5 min! Har ni några tips hur man kan lyckas och vänja henne vid det?

• Svar på tråden Hjälp, min bebis hatar Babybjörnen!
  • Vinxen

Köp en bärsjal som både är mysigare, ergonomisk och praktisk till mycket annat ;) min bebis hatade oxå babybjörn. Köpte en sjal å va fast! Hon sitter i sjal mycket fortfarande. Speciellt när hon vill mysa :)

• Mimmi77

Babybjörn selen var mitt sämsta köp!
    Visst, när de blir äldre och är vakna i den går den väl an innan min nacke och rygg bryter ihop. Har inga råd alls. Kollar själv runt efter annan lösning!

• Lajkie

Sjal eller ergonomisk sele kommer bebisen garanterat att gilla bättre. Inte så jädra kul att bli buren med vikten på snippan eller snoppen!!

• santana01

Rekommenderar också sjal, det var det enda som funkade när dottern var så liten. Jag köpte en begagnad trikåsjal på Tradera för att prova, sen var jag fast och använde den jämt. När hon blev lite större investerade jag i en ergonomisk sele i stället. 

• mittistan

Har just köpt en ergonomisk sele, Beco Gemini. Bebis somnar direkt och är vid vaket tillstånd nöjd och kikar på mig och skrattar.

• Ståaldrigstill

Lägg dock inte ner någon förmögenhet på selar och sjalar. Kan hålla med om att björnen inte är det bästa valet men vissa barn gillar bara inte att vara i bärdon. Jag har haft sjalar, ergonomiska selar av alla de slag men det har aldrig funkat på mina barn. Jo, en hopplöst obekväm babybjörn vi fått i arv faktiskt i några veckor för första sonen men bara hos pappan. Så testa en annan variant men om du har en vän som har sjal eller sele du kan prova först kan det vara smart då byta bärdon tyvärr kanske inte är lösningen.

Svar på tråden Hjälp, min bebis hatar Babybjörnen!