• mjaw

Akta er!!!!

akta er för tele2

dom lurar folk..

dog tog pengar från mitt konto och vägrade betala tillbaka.. skriv aldrig avtal med dom.

speciellt när det gäller internet bredband.
     och man får stå 30 min i kö när man ska ringa dom..

helt oerfarna personal som säger olika saker när man ringer.. små tjejer som inte ens kan sitt jobb..

AKTA ER FÖR TELE2 SÄGER JAG BARA .

• Svar på tråden Akta er!!!!
  • Frontline

Tele2 kommer aldrig att existera i detta hus eller familj mer.
    Dom har gjort sitt och som sagt kommer aldrig att finnas i detta hushåll igen, större lögnare en dom finns fan inte...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Jessi08

Håller med,har ett löpande abbonemang hos dem som jag velat säga upp alternativt löpa tiden ut,har fått olika priser på slutfaktura varenda gång jag ringt..ingen vet något,uppsägningstid ena dagen nått annnat en annan..plus deras internet sög,surfa obegränsat pyttsan!Halva månaden hade gåtr och dem bromsade in haatigheten rejält,så fick jag ett samtal från där dem erbjöd mer surfrid..vad menar du?Man fick ju surfa obegränsat..hade haft dem sen första början när dem bara var comviq,rl hir det nu var,då var sem absolut bäst..inte längre!!!:/

• Meland

Ts och ni andra, är ni säkra att ni inte pratar om Telia?! Har själv inga problem med Tele2

• Frontline
    Meland skrev 2012-07-27 02:06:14 följande:
    Ts och ni andra, är ni säkra att ni inte pratar om Telia?! Har själv inga problem med Tele2
    Har aldrig haft bekymmer med Telia, dom är dom mest stabila operatörer man kan ha.
    Kostar kanske nån krona mer men funkar alltid..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Meland

Telia är skit, de är exat det ts beskriver i sin text om tele2 och jag har haft dem 3-4 gånger under längre tider med abonnemang för både mobil, hemtelefon, fast bredband och mobilt bredband samt tv det är bra sålänge det fungerar!!

• Mercurialis

Tele 2 har jag också fått nog av.

För några år sedan, när vi skulle flytta, så skulle vi flytta med oss vårt ADSL-abonnemang. Inga problem, enligt Tele 2. Månaderna gick och vårt ADSL kom inte igång. Vi var i ständig kontakt med Tele 2 som kom med än den ena och än den andra förklaringen till att det dröjde. Mest skyllde de på ett annat företag som skulle sköta själva inkopplingen. Under hela den här tiden betalade vi för vårt ADSL-abonnemang, som vi alltså inte kunde använda.

Efter tre månader tröttnade jag och ringde till Telia. För Telia tog det cirka 30 sekunder att konstatera att där vi bodde gick det inte att ha ADSL. Då ringde jag till Tele 2 och berättade vad Telia sagt och fick bekräftat att precis så var det Demon WTF! Ingen förklaring hade de till att de inte själva hade kunnat upplysa oss om detta faktum.

Så det var bara att säga upp abonnemanget, som hade uppsägningstid (minns inte hur lång, en eller tre månader). Vi hävdade att vi ville ha pengarna tillbaka för de månader vi betalat för en tjänst som Tele 2 inte kunde erbjuda oss men det var kalla handen. Jag minns att vi höll på och fajtdes en hel del om detta och nukan jag inte minnas hur det hela slutade. Jag tror att jag har förträngt det

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Tow2Mater
    mjaw skrev 2012-07-27 01:53:47 följande:
    dog tog pengar från mitt konto och vägrade betala tillbaka.. skriv aldrig avtal med dom.
    Därfor man inte ger ut sitt kontonummer; man betalar istället med kreditkort.
  • Agpreg96

Alla i min familj har alltid haft tele2, låga kostnader och rubbet. Aldrig några problem :) älskar tele2!!!

• Ojsan

Håller med, aldrig mer telia eller tele2!

• mjaw

ja och när jag hade råkat dubbelbetala så fick jag inte tillbaka mina pengar..jävla grisar

• Trialanderror
    Tååtan skrev 2012-07-28 00:14:19 följande:
    Älskar halebop! Aldrig ett endaste problem!!!!
    Alltså Telia...
  • Tååtan

Nej inte telia! Halebop. De går bara på samma nät... De är fria sen några år.

• clembke

Har tele2 på mobilen o det funkar kanon.

Hade dom på mobilt bredband men då det inte var vad vi behövde så utnyttjade vi ångerrätten o det var inga problem heller.

Telia har jag haft många bråk med, likaså 3. Så dom vill jsg inte ha igen

• Trialanderror

Nej halebop och Telia är samma bolag.
    Halebop är telias "ungdoms" abonnemang.
    De delar inte support dock. Men i grunden är det samma företag.
    Det ser man lätt när man betalar räkningarna, man betalar till samma plusgiro. Dvs det som ägs av Telia.

Tro mig det är samma bolag däremot annonserar de inte med det.

• Bregott

Så olika det kan vara. Jag har haft tele2 länge på mobilen. Har bara pratat med supertrevlig personal som alltid löst mina problem, dock har det hänt att jag pratat med personal som inte visste vad de sysslade med men det har oxå löst sig.

Tele2 har bäst täckning där jag bor och bra priser. Jag är supernöjd med tele2, hoppas det håller i sig.

Har haft Halebop och tycker Halebop suger, dyra och man kan inte ens ringa och prata med nån, allt sköts via chatt eller mail = drygt!! 

3 suger oxå, finns nada mottagning här där jag bor med 3 så man kan inte ringa eller skicka sms. Nej jag bor inte på kalfjället.

Telenor har lika dålig mottaning som 3. På båda deras mottagningskartor visar de full mottagning med 3g, men det finns ingen alls. 

Nä bara Tele2 har hållit måttet än så länge. 

• Tååtan

Okej då har jag missuppfattat när de gick ut med att de bröt sig loss.var nog bara nätet de menade då

Svar på tråden Akta er!!!!