• Anonym (ts)

Lyckats hålla vikten efter LCHF-kur?

Jag vet att vissa här kommer att säga att LCHF är en livsstil, ingen kur. Men jag tänkte köra en "kur" på 8 veckor strikt LCHF för att försöka tappa x antal kg (främst för att trivas med mig själv och kunna ha mina jeans igen).

Hur mycket lyckades ni tappa på 8 veckor? Och när ni sedan började äta lite kolhydrater, gick ni upp i vikt igen då (mer än vätskan på 2 - 3 kg)

Jättetacksam för svar!! Desperat nu! Måste verkligen komma i form!!

• Svar på tråden Lyckats hålla vikten efter LCHF-kur?
  • Tessa606

Oavsett vilken "kur" du kör är chansen/risken stor att du går upp allt och lite till, det är det jojobantning går ut på, ändra din livstil för gott, med små små avsteg någon enstaka gång så får du varaktiga resultat

Sen vad du kan gå ner på 8 veckor är omöjligt att svara på när man inte vet hur överviktig du är

• Anonym (ts)
    Tessa606 skrev 2012-07-27 11:35:59 följande:
    Oavsett vilken "kur" du kör är chansen/risken stor att du går upp allt och lite till, det är det jojobantning går ut på, ändra din livstil för gott, med små små avsteg någon enstaka gång så får du varaktiga resultat

Sen vad du kan gå ner på 8 veckor är omöjligt att svara på när man inte vet hur överviktig du är

Tack för ditt svar. Och jag vet ju detta.. men samtidigt behöver jag komma under en viss gräns en gång för alla nu för att sedan successivt vaggas in i sundare vanor. En kickstart!

Jag är 166 cm och väger ca 80 kg... Vill ner under 72, helst under 70 med LCHF och sedan in med lite kolhydrater.

• Tessa606

Med stenhård LCHF kan du gå ner 6-10 kg på 8 veckor, MEN, jag äter enligt LCHF och har gjort det, väldigt strikt sen i januari gått ner 22 kg, förra fredagen drack jag 3 cider och åt 1 kaka, gick upp 2 kg, och än så länge, 1 vecka senare med strikt så har jag bara gått ner 1 av de 2 kg.

• Tessa606

Kan ju tillägga att chansen är stor att du kommer trivas med LCHF och må  så bra  att du fortsätter av bara farten efter 8 veckor

Svar på tråden Lyckats hålla vikten efter LCHF-kur?