• Anonym

Utslag/prickar på fingrarna, Vad kan det vara? *bild*

Har sett att jag i perioder haft en eller annan prick på fingrarna, men idag upptäckte jag flera st. Har fem st i rad på detta finger, men även på andra handen. Vissa utspridda, vissa i klunga.
    Tänkte först vårtor, men de ser väll inte riktigt ut så? Vad kan det vara?

• Svar på tråden Utslag/prickar på fingrarna, Vad kan det vara? *bild*
  • Anonym

Någon form av allergi? Nickelallergi?

• Nejjah

Jag har nickelallergi och blir sådär på fingrarna av vissa smycken. Blir som små hårda varfyllda blåsor och de kliar?

• hzabo

har du hund eller katt? kan vara loppbett, de kan inte ta blod av människan men de försöker några gånger, därför kommer de oftast i en "hop" nära varann. de ser ut sådär ungefär

• Anonym (mia)

Ser ut som prickar jag brukar få på fingrarna då och då. Det jag har märkt är att jag får det om det har varit väldigt varmt och händerna har blivit svettiga. Alltså får jag sådana prickar bara på sommarn.....

• Anonym

jag brukar också få såna av värmen

• Anonym

Har inte hund eller katt, dock klappar jag grannkatten ibland. Om det nu skulle kunna vara det?!

Nickelallergi har jag aldrig haft, och har nickelfria smycken.

Jag funderade på om det kunde vara värmen, men kom på att jag haft såna pricka ganska länge, dock dessa jag tog bild på upptäckte jag idag.

Dom kliar inte direkt, gör snarare ont =S Om jag tex riven lite lätt med nageln på dom så gör dom ont.
    Provade ta hål på en men kom bara lite vätska och blod.

• Anonym (Torr)

Får såna oxå när mina händer är alldeles för torra och fnasiga.
    Om jag handdiskat för mye, badat för mye =)

Räddar med massa handkräm!
    Lycka till. 

• Anonym
    Anonym (Torr) skrev 2012-07-27 21:56:09 följande:
    Får såna oxå när mina händer är alldeles för torra och fnasiga.
    Om jag handdiskat för mye, badat för mye =)

Räddar med massa handkräm!
    Lycka till. 
    Men, då borde det väll mer vara "torra" prickar.?! Mina händer är känsliga mot just vatten så därför smörjer jag händerna dagligen, alltid efter dusch och innan jag lägger mig. Tycker det borde ha hjälpt såfall =/
  • Jolines mamma

Jag får sånna små vätskefyllda blåsor av min solallergi. Fast många fler. Endast på sommaren alltså.

Svar på tråden Utslag/prickar på fingrarna, Vad kan det vara? *bild*