• Stjärna

Hjärtljud!

Var hos BM idag och fick lyssna på grodans hjärtljud. Det tog en bra stund innan hon hittade h*n men sen hörde vi hjärtat slå men det lät så svagt eller långt bort. 144 slag iallafall så det var ju bra. Hörs det svagt eller? Hade fått för mig att det skulle låta mer. Hade dessutom gått ner 1 kg sen inskrivningen men det var inget konstigt enligt BM. När jag var där så inte orolig men nu när jag sitter hemma börjar jag oroa mig. Dumt men? Hur har det varit för er?

Kramar

• Svar på tråden Hjärtljud!
  • LinTra

Det är ingen fara..
    Moas hjärtljud hördes knappt när vi va där förr förra gången men sist lät det så hela salen ekade, det har tydligen med hur de ligger att göra.
    Ska dit i eftermiddag så då får vi väl se hur det låter denna gång.
    Att du går ner i vikt är inte heller så farligt, min brors tjej gick ner 7 kilo i början, man ökar sakta men säker i vikt med tiden.
    Jag har blivit jättestor bara sista veckan.. *ler*

• Lindonen

Du behöver inte oroa dig, ibland hörs hjärtljuden svagare, beroende på hur barnet ligger. 144 är ju bra!
    Att du har gått ner ett kilo är heller ingen fara, barnet tar den näring det behöver.

Allt kommer gå bra!

• Stjärna

jag vet ju att man inte ska stressa upp sig men det är lätt hänt när man kommer hem och börjar smälta intrycken. Man ska väl lita på BM hon sa ju faktiskt att allt var bra. Känns alltid bra att "prata" av sig! Snart ska jag ju även på UL...spännande.

• 4barnsMom

Åhh, min bm sa i v17 att vi inte kunde va säkra på att höra alls Så v 15 är helt okej att få leta lite. 144 är så jättenormalt!! Det är ju liten bebis och så kan den ligga längst in och då kan det va jättesvårt att få höra alls. När liten har ryggen utåt hörs det bättre Och 1kg ner är helt okej det med!

Svar på tråden Hjärtljud!