• tinis

Canon eos 1100D

Jag vill köpa en kamera! Jag har ingen utbildning i foto och är gröngörling när det gäller systemkameror. Men jag har fastnat för den här, Canon Eos 1100d. Vad tror ni om den för en nybörjare? :)

• Svar på tråden Canon eos 1100D
  • inze

Det tror jag bli bra. Det är ju en instegsmodell tänkt för just sådana som du, nybörjare som inte vill lägga alltför mycket pengar men ändå få en systemkamera med allt det innebär.

Var har du tänkt handla? Såg när jag kollade på Cybephoto häromdagen att de har kampanj just nu där man får med Photoshop Elelments 10 på köpet  när man köper en 1100D.

• tinis
    inze skrev 2012-07-27 20:03:26 följande:
    Det tror jag bli bra. Det är ju en instegsmodell tänkt för just sådana som du, nybörjare som inte vill lägga alltför mycket pengar men ändå få en systemkamera med allt det innebär. Var har du tänkt handla? Såg när jag kollade på Cybephoto häromdagen att de har kampanj just nu där man får med Photoshop Elelments 10 på köpet  när man köper en 1100D.

Va roligt! Ser så mycket fram emot att köpa den :) Jag har kollat på NetonNet, dom hade ett paket med kamera, väska o minneskort för 3400 nånting. Hur snabb leverans har dom på Cybershop? Vill helst ha den NU :P
  • inze
    tinis skrev 2012-07-27 20:10:20 följande:

Va roligt! Ser så mycket fram emot att köpa den :) Jag har kollat på NetonNet, dom hade ett paket med kamera, väska o minneskort för 3400 nånting. Hur snabb leverans har dom på Cybershop? Vill helst ha den NU :P

Behöver du inte (vill inte ha) något Photoshop Elements är det nog bättre priser på Net on Net. Men tänk på att i de billigare paketen har objektivet inte bildstabilisering. Det kostar 500 kr mer men jag tycker nog att det är värt det.
Svar på tråden Canon eos 1100D