• starsoffan

inkasso akut hjälp

Hade glömt att betala en räkning och fick inkassokrav idag som jag betalade in direkt. Vad händer nu?. kommer det att stå registrerat hos inkasso nu ? Kan man kolla det någonstans på internet?

• Svar på tråden inkasso akut hjälp
  • Edds

det hände mig en gång när jag la in i min bank att pengarna skulle dras ett visst datum, av ngn anledning hade det inte dragits tydligen skulle jag lagt att det skulle dras en dag efter att jag fick in pengar på kontot. Hursom jag fick en räkning från inkasso.. det jag gjorde var att jag faktiskt ringde till dom och berättade att jag hade betalat den och varför det hade blivit ett missförstånd.

Men jag har då inte märkt att det påverkat mig något alls efter det :)

• Unger

Inkasso är inget alls att oroa sig för, det värsta som kan hända är att du får en extra avgift så länge du betalar. Kronofogden är nästa steg efter inkasso, då blir du registrerad och får en betalningsanmärkning.

• Viktoria123

Hoppas ja verkligen inte. Fick ikassokrav pga en j***a biblioteksbok som ja glömde lämna tillbaka.

• starsoffan
    Unger skrev 2012-07-27 20:30:28 följande:
    Inkasso är inget alls att oroa sig för, det värsta som kan hända är att du får en extra avgift så länge du betalar. Kronofogden är nästa steg efter inkasso, då blir du registrerad och får en betalningsanmärkning.
    Ja en extra avgift fick jag
  • JonasK
    starsoffan skrev 2012-07-27 20:25:45 följande:
    Hade glömt att betala en räkning och fick inkassokrav idag som jag betalade in direkt. Vad händer nu?. kommer det att stå registrerat hos inkasso nu ? Kan man kolla det någonstans på internet?

Så länge man betalar inkassot innan förfalladatum så händer ingenting. Det är enbart om du inte betalar och skulden går vidare till kronofogden som du riskerar betalningsanmäkrning så har du betalat inkassot så är det lugnt..
Svar på tråden inkasso akut hjälp