• Anonym (...)

nekar totalt till att han är pappa

Biologiska pappan till mitt barn nekar totalt att det är han som är pappa. Han har aldrig träffat mig och har ingen aning om vem jag är tydligen (stor lögn).. Familjerätten har kontaktat en advokat eftersom han inte dyker upp då han är kallad. Hur lång tid kan det ta nu tills något blir fastställt?
    /M

• Svar på tråden nekar totalt till att han är pappa
  • stresss

Allt som allt typ ett år, eller drygt. I värsta fall måste han tvingas till blodprov, och får då hämtas om han vägrar in i det sista.

Men sen när det blir fastställt får han betala retroaktivt underhåll.

• Anonym (...)
    stresss skrev 2012-07-27 23:22:49 följande:
    Allt som allt typ ett år, eller drygt. I värsta fall måste han tvingas till blodprov, och får då hämtas om han vägrar in i det sista.
    Men sen när det blir fastställt får han betala retroaktivt underhåll.
    Att folk orkar ens när sanningen ändå kommer fram till sist.. Men får väl ge det lite tid då. Hoppas han inte drar utomlands bara:S
    Jag känner mig ju nästan dum att han blånekar, känns som att han målar upp en bild av mig som ett stalkande psykfall som vet en del om honom.. han är rätt patetisk för jag talar ju sanning! 
  • stresss

Ta det bara lugnt, han kan inget göra! Om han försvinner utomlands tror jag att han kan tillskrivas faderskapet ändå till slut, men det kan ta ytterligare lite tid.

Svar på tråden nekar totalt till att han är pappa