• Sexuelltfrustrerad

Hjälp mig, snälla

Hej alla, jag behöver verkligen råd...
    Jag och min fru är precis över 30 och fick för något år sedan vårt första barn. Vårt sexliv har alltid varit underbart! Vi bråkar nästan aldrig utan diskuterar normalt istället. Jag älskar henne över allt annat!

När bebisen kom (även under graviditeten) så jämnades dock vårt sexliv med marken. Vi har i princip aldrig sex längre! Vi har pratat om det och hon säger att hon är trött och har inte lust (hon ammar och är mammaledig). Jag tror vi har haft sex 4 ggr de senaste 2 åren. När vi väl har kommer hon väldigt fort, trots att hon nekar att hon fejkar.
    Jag är oerhört frustrerad och onani hjälper inte längre. Jag vill inte ha någon annan, jag älskar HENNE, jag vill ha Henne. Hon säger att hon älskar mig med och att hon bara är trött, att jag inte ska oroa mig, men det gör jag.
    Frustrationen gör att jag undrar om hon är otrogen, eller om hon kommer dumpa mig när hon börjat jobba igen och inte behöver mig att försörja familjen.

Vad gör man som man?
    Vill inte ha några jävla mansgris-svar utan genuina råd från män och kvinnor

• Svar på tråden Hjälp mig, snälla
  • view

Tyvärr kan sexlöshet bli en dålig vana som bara går att bota om båda försöker. Jag har aldrig lust men den kommer bara vi börjar hålla på. Och ja vet att ja måste anstränga mig och låta honom börja förspel så kommer lusten smygande. Detta är nog bland det svåraste att ta sig ur. Lycka till

• Lena

För mig fick lusten ett uppsving när jag började jobba och fick vara mer än bara mamma. Och att jag får sova ordentligt och vi delar på hushållssysslor och ansvar

• izgo

Hur ser allt annat ut?
    Vem
    Gör syssllr hemma? Om hon gör de mesta så börja ta över lite så hon får lite vila eftersom hon säger att hon är trött.

När hon ser att du anstränger dig så kan ni mysa lite och så får du see om de leder till mer. :)

• Sexuelltfrustrerad

Tyvärr så gör jag mycket redan. Jag antar att jag kan ta över mer men är rädd då att Jag inte kommer att orka med att ha sex.

Men det ni säger är att det är normalt?

• hzabo

har ni försökt att ha bort barnet över natten nångång, bara för att ha tid för er själva? om ni har råd kanske ta in på ett spa en natt eller två, eller annars gör ni det mysigt hemma o bara är med varann.
    kanske det kunde hjälpa för att "komma igång" igen.

• Anonym

Vill tipsa om boken "Lust till mer lust" av Cecilie Lolk Tommerup som i alla fall hjälpt mig hitta tillbaka till sexlusten.

• Anonym (Anna)
    Sexuelltfrustrerad skrev 2012-07-29 06:17:18 följande:
    Tyvärr så gör jag mycket redan. Jag antar att jag kan ta över mer men är rädd då att Jag inte kommer att orka med att ha sex.

Men det ni säger är att det är normalt?
    Är DU rädd att DU INTE SKA ORKA HA SEX???? Menar du allvar?? Isåfall är ju ditt problem lättlöst, då är ju hon trött för att hon gör för mycket.
  • Binary

Frågan är egentligen inte bara "hur man hjälps åt"

Det är flera saker som ska klicka egentligen.
    Hon kan ha fastnat i mamma-rollen till exempel, eller helt enkelt har tappat lusten och behöver hjälp att hitta den igen.

Du skriver att du gör mycket hemma. Ok, bra där.
    Själv delar vi helt på sysslorna, även om jag av randiga och rutiga skäl tar mycket av det som de flesta anser lite jobbigare just på grund av att jag är den som har mest energi av oss båda.
    Jag bekräftar även henne som kvinna, inte bara som mamma.

Hur pass mycket pratar ni om sexlivet med varandra? Att kommunicera kan lösa väldigt många problem och vi hade liknande väldigt länge och lyckades lösa det med "back to basics" och en rak, ärlig och öppen kommunikation. 

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (man)

Tyvärr är det ju kvinnor som får ta den stora smällen vad gäller graviditet, vi män gör ju bara det roliga, det är kvinnans kropp som får ett barn. Jag tror det löser sig längre fram, du måste bara hålla ut, men samtidigt kan du ju säga till din partner att du blir deprimerad av att inta få älska med din kvinna. Kanske kan du köra mer förspel och sedan dra en handtrall, så din kvinna inte känner att bara för att du är kåt måste hon ha sex, kanske om du "bara" ger henne förspelet kanske hennes sexlust väcks till liv igen snabbare. Ge henne bara ett smakprov på dig, men låt henne inte tro att ni ska ha sex, säg att ni bara ska mysa. Så småningom kanske det löser sig, testa att ge henne en vibrator. Kanske kan den göra att hon får en riktig (om den nu inte varit riktig innan) orgasm och hon då får slappna av. Du vet säkert själv hur det är om man inte runkat på ett tag, man blir ju sur och grinig.

• Karl71
    Sexuelltfrustrerad skrev 2012-07-28 07:32:14 följande:
    Hej alla, jag behöver verkligen råd... Jag och min fru är precis över 30 och fick för något år sedan vårt första barn. Vårt sexliv har alltid varit underbart! Vi bråkar nästan aldrig utan diskuterar normalt istället. Jag älskar henne över allt annat! När bebisen kom (även under graviditeten) så jämnades dock vårt sexliv med marken. Vi har i princip aldrig sex längre! Vi har pratat om det och hon säger att hon är trött och har inte lust (hon ammar och är mammaledig). Jag tror vi har haft sex 4 ggr de senaste 2 åren. När vi väl har kommer hon väldigt fort, trots att hon nekar att hon fejkar. Jag är oerhört frustrerad och onani hjälper inte längre. Jag vill inte ha någon annan, jag älskar HENNE, jag vill ha Henne. Hon säger att hon älskar mig med och att hon bara är trött, att jag inte ska oroa mig, men det gör jag. Frustrationen gör att jag undrar om hon är otrogen, eller om hon kommer dumpa mig när hon börjat jobba igen och inte behöver mig att försörja familjen. Vad gör man som man? Vill inte ha några jävla mansgris-svar utan genuina råd från män och kvinnor
    Exakt samma sits.   Bränner oändligt med timmar på att lösa min frus bristande sexlust (då hon tyvärr inte gör det).   Hon erbjuder sig att "hjälpa" mig nu och då men jag har försökt att förklara att det handlar om mer än en orgasm nu och då (vore det så enkelt "fixar" jag det själv):  1.)  Att känna sig önskad på alla plan (inkl fysiskt)  2.) Närhet  3.) Bekräftelse  4.) Att tillfredställa henne o.s.v. 5.) Att själv bli tillfredsställd / orgasmen i sig - sist på listan!

Älskar min fru och mina barn och VILL inte vara otrogen av en rad olika skäl.   Jag VILL få sexlivet att fungera med kvinnan jag vigt mitt liv åt.   Inte massa kåta singlar på bodycontact.se etc.

Eftersom hon helt tappat sexlusten tänker hon inte på hur ofta vi älskar vilket i sig emellanåt är deprimerande.  Skulle önska att vi gjorde problemet till VÅRT problem, inte mitt.

Nu är det som det är och jag har nu gett mig f-n på att ta reda på vad som gått snett.  Göra vad JAG kan för att förbättra situationen även om hon BORDE engagera sig minst lika mycket om inte mer.

Har gjort små framsteg som jag lever på.   Här är min erfarenhet (lite konstruktiva råd och inte bara gnäll som jag skulle kunna skriva spaltmeter med)

I mitt förhållande funkar INTE följande:

1.) Det går inte att prata till sig sex
    2.) Går ej att sparka igång sexlivet med skuldbeläggelser eller bestämma si och så många ggr/veckan
    3.) Att bara "ta henne" fungerar nu och då men inge regelbundet.  Osäkerheten om hon verkligen vill gör mig osäker och tar död på all manlighet / självförtroende + har för första gången i mitt liv fått potensproblem.
    4.) Att hela tiden lyfta fram att det måste vara något fel på henne får henne osäker och verkar avtändande i sig.

Trots p.4 har jag personligen zoomat in på punkt 4 i största hemlighet och i samband med att jag bryter mot p 1 och tar ett ordentligt snack om att jag förgås av längtan efter hennes närhet har jag presenterat möjliga problemområden och frågat om hon är villig att "se över" dessa.   Detta samtal får inte ske för ofta utan nu och då med full kraft och mycket tid emellan.   Jag har rotat i allt från sidoeffekter av mediciner till kvinnlig psykologi och i MITT förhållande hittat följande potensiella problem hos henne (avslutar med problem hos mig).

1.) Googlade fram att min frus psoriasismedicin orsakar kraftigt nedsatt sexlust samt en rad vitamin och mineralbrister som i sin tur kan påverka sexlust.
    2.) Googlade fram att hormonsprialen påverkar många kvinnors sexlust.
    3.) Rädsla att barnen skall komma på oss är stor hos frugan.
    4.) Dålig självkänsla/viktproblem/trötthet i största allmänhet
    5.) Brist på uppskattning utanför sängen.
    6.) Hon är livrädd att bli gravid igen (2 barn räcker för oss båda)

Efter att ha fiskat fram så mycket som möjligt direkt från henne och egen research har jag tagit följande steg för att röja alla hinder ur världen:

* Har lyckats få ner hennes vikt genom att föreslå att vi båda äter hälsosammare (och verkligen pushat detta) 
    * Fått henne att testa alternativmedicin och helt sluta med psoriasismedicinen
    * Sagt till henne att ta ut den där förbannade hormon-spiralen som lurar kroppen att tro att den är gravid i första stadiet.
    * Har varit och steriliserat mig istället för att slippa oroa sig för oönskad graviditet och ta detta ansvar på mig istället. 
    * Installerat ett lås på insidan av sovrumsdörren så barnen inte KAN komma på oss
    * Engagerat mig mer än någonsin att få barnen i säng i tid för att maximera egen tid med frun.

p 3-6 arbetar jag nu aktivt på att göra det jag kan efter det att hon gått med på att ändra p1-2

Läser tonvis med material kring kvinnors språk/behov kontra män och finner att vi ofta gör/agerar mot våra partners pådet sätt VI skulle vilja de gör mot oss istället för att ta reda på vad de gillar eller tänder på.

En bra start var att både själv ta och låta frun ta denna quiz:  www.5lovelanguages.com/assessments/love/

Vidare:   Som man skulle jag vilja att hon förde vulgära sms med mig och var mer dominant fysiskt och sexuellt - pang på m.a.o.    

Hon verkar tända bättre på att bli överöst av komplimanger och uppskattning, kramar utanför sängen, beröring annat än sexuellt.   Kvinnans förspel börjar vid frukostbordet är ingen kliché.

Har satt mig i sinne på att ta initiativet att bli en bättre man på dessa områden fast jag anser mig ha alla ursäkter i världen att hitta en kåt kvinna på nätet som inte kräver lika mycket "arbete".

Kanske låter detta manipulativt men jag "översätter" medvetet min råa kåthet till vad jag uppfattar som "kvinnans språk".    D.v.s. när jag sitter på jobbet och kåt som f-n skulle vilja  sms:a ett sånt där vulgärt sms jag skulle vilja ha från henne skriver jag istället något oskyldigt o "gulligt" som "Tänker på dig" eller "saknar dig".

Istället för att göra det jag skulle vilja göra jobbar jag på fysiskt beröring utan sexuella anspelningar så ofta jag kommer ihåg under dagtid, frukost, korta träffar när barnen är vakna etc.

Av någon anledning har jag fått för mig att vissa kvinnor måste få sina sinnen berörda innan kroppen vilket innebär ett ständigt upprepande (i olika former) hur mycket jag uppskattar henne som fru, mor till mina barn etc.

Sist men inte minst - livsviktigt för barnföräldrar;  Tid tillsammans nu och då helt barnfritt.   Uppmärksamma bröllopsdag med barnvakt över natt var en succé två år i rad (sexuellt + andra plan).   Nu jobbar jag på att hitta en regelbunden barnvakt månadsvis med minimum några timmar på stan för att hitta tillbaka till varandra, helst med möjlighet att spendera natten ihop.

Även om det inte VERKAT som min fru saknar MIN närhet verkar det trots allt som hon gör det bara hon får chansen att "känna efter".

Visst drabbas jag av en sorgsenhet över att hela ansvaret faller på mig just nu men jag ser små, små framsteg vilket håller mig vid liv...

Finns mycket mer att säga men jag ville bara dela med mig lite eftersom jag är i samma sits.

Karl, gift i 21 år (!) med två små killar 3 och 9........ 

P.s. Innan jag såg detta inlägg gjorde jag min egen desperata förfrågan här:

Kvinnligt perspektiv på noll sexlust efterlyses
    www.familjeliv.se/Forum-9-198/m66007718.html 
Svar på tråden Hjälp mig, snälla