• Anonym

Ogiltigt leg

Det är så att jag skulle hämta ut ett paket igår då dem sa på utlämningstället att mitt id hade gått ut .

Jag har kunnat hämta ut innan när det gått ut , såklart visste jag inte själv att det hade gått ut .

Nu undrar jag om någon vet om jag kan få ut det relativt snabbt eftersom ett id tar ganska lång tid och skaffa   nu när det är semester . 
    Hur funkar fullmakt och hur lång tid tar det och skaffa ?  Finns det fler alternativ?
    Dem skickar tillbaka paketet efter en vis period och skulle underlätta och inte beställa om det då det tog 2 veckor att få paketet  

• Svar på tråden Ogiltigt leg
  • Anonym (Kanske)

Har du inget giltigt pass?

• Anonym

Nej inget giltigt pass och vill skaffa id istället för pass .

Står även under semestern kan det ta längre tid  

• Lavish
    Anonym skrev 2012-07-28 10:15:02 följande:
    Nej inget giltigt pass och vill skaffa id istället för pass .

Står även under semestern kan det ta längre tid  
    Tips 1, gå tillbaka en annan dag och hoppas att det är en annan person som jobbar som inte märker att legget gått ut.

Tips 2, kontakta den som skickat paketet och be dem hålla det längre hos ditt ombud?

Kan hända att det finns någonstans där du kan få legget snabbare om du betalar mer.
  • Anonym
    Lavish skrev 2012-07-28 10:16:54 följande:
    Tips 1, gå tillbaka en annan dag och hoppas att det är en annan person som jobbar som inte märker att legget gått ut.

Tips 2, kontakta den som skickat paketet och be dem hålla det längre hos ditt ombud?

Kan hända att det finns någonstans där du kan få legget snabbare om du betalar mer.

Jo jag funderar på att gå tillbaka och se om jag får ut det oftast kollar dem bara på personr

Hade tom med min syster och sambo med igår men fick inte ut det  

• annelius
    Anonym skrev 2012-07-28 10:24:41 följande:

Jo jag funderar på att gå tillbaka och se om jag får ut det oftast kollar dem bara på personr

Hade tom med min syster och sambo med igår men fick inte ut det  

Hade du med din sambo som kunde identifiera dig borde du fått ut ditt paket.  

Fungerar det hos polisen när man skaffar pass utan giltig id-handling borde man kunna få ut ett paket. 
  • Lavish
    annelius skrev 2012-07-28 10:34:55 följande:
    Hade du med din sambo som kunde identifiera dig borde du fått ut ditt paket.  

Fungerar det hos polisen när man skaffar pass utan giltig id-handling borde man kunna få ut ett paket. 
    Kanske har ombudet inte rätt att göra samma bedömningar som polisen får? Där jag hämtar ut paket scannar de legget istället för att läsa på det och då kan det ju hända att det säger tvärstopp i systemet att lämna ut till någon med ogiltigt leg, oavsett vad personalen själv tycker om det.
  • Anonym

Ja här har dem iaf inget system för dem knappar in persnr på en data bara

Det jag undrar är om man kan få någon fullmakt på banken direkt eller så eller tar det lång tid och få   ?

Svar på tråden Ogiltigt leg