Fått reda på att jag är berättigad en utredning i alla fall
Jag fyllde 38 år i våras. Flyttade till Östergötland i julas. Här i Östergötland fick jag reda på i våras av gynekologen att man inte får någon hjälp när kvinnan fyllt 38 är.
I landet är det vad jag förstår 40 som gäller för kvinnan och 55 för mannen.
Nu har jag i alla fall fått reda på att en utredning är man berättigad trots att man fyllt 38. Vi har försökt att få barn länge och jag var berättigad en utredning även i det förra landskapet jag bodde i, men vi skulle ju flytta just då så jag kända att det inte var någon mening att dra igång något där.
Nu undrar jag, om det visar sig att det faktiskt inte är något fel på mig utan på min man kan vi få hjälp då? I Östergötland går gränsen vid 38 för kvinnan men 55 för mannen.
Jag antar att det är paret som får hjälp och att vi ändå inte kommer få någon hjälp om det nu visar sig att det är mannen det är fel på och inte mig. Men om han blir tillsammans med en 1/2 år yngre kvinna än jag och ljuger om att de försökt ett år och det är fel på både henne och honom så får de ju hjälp.
Jag känner att jag börjar må väldigt dåligt av all den här längtan efter barn. Min mens är regelbunden och ÄL.testen visar att jag har regelbunden ägglossning, ändå funkar det inte. Jag lever helt efter den här j-a (förlåt) menscykeln ...