Han erkände: tycker sexlivet är tråkigt och på rutin. Vad göra?
Jag är en tjej på 25 som har en sambo som är ett år äldre. Vi har bott ihop i 3 år och har ett barn som sover hela nätter och inte är speciellt jobbig alls.
Problemet i förhållandet är att sambon inte vill ha sex så ofta. Det brukar bli en snabbis ungefär en gång i veckan och jag blir ofta nekad och avvisad när jag vill ha sex. Vi har pratat om det här problemet oerhört många gånger eftersom det sårar mig och jag känner att jag behöver mer sex än så. Jag har haft alla slags tankar i huvudet. Allt från att han är otrogen mot mig, att han inte tycker att jag är attraktiv längre, att han mår dåligt, you name it! Jag har verkligen försökt med allt. Jag har kommit med förslag om att vi ska pröva olika saker vilket vi till viss del har som tex kollat på porrfilm ihop osv, men det mesta ställer han sig negativ till. Han har heller inget speciellt som tänder honom säger han och inga speciella fantasier han vill uppfylla. Innan har han skyllt på att han kommer för fort och därför inte vill ha sex.
Igår kom den riktiga sanningen fram dock. Han erkände att han tycker att vårt sexliv är tråkigt och på rutin. Att vi alltid har samma sex hela tiden. Och jag kan hålla med om det men samtidigt så är han ju inte villig att ändra sig själv trots att jag är det och vill pröva nya saker. Jag förstår inte? Han var dock noga med att påpeka att det inte är jag som person som är tråkig utan att det är för att han har varit med en och samma person länge, vilket han inte är van vid innan.
Jag bemötte honom superrakt och ärligt. Jag frågade honom rakt ut om han verkligen älskade mig? Ja det gör han verkligen för annars hade han lämnat mig för länge sen sa han. Han har aldrig älskat någon så mycket som mig. Okej, så jag frågade honom om han ville göra slut eller ta en pause? Nej aldrig blev hans svar. Då frågade jag även om han ville ha ett öppet förhållande så vi har sex med andra? Nej det ville han inte heller och det skulle inte fungera tyckte han. Jag tror också att det inte skulle fungera. Han säger också att han aldrig skulle vilja lämna mig eller vara otrogen.
Någonting måste ju göras dock för annars kommer inte vårt förhållande att hålla. Jag är så rädd för att han i framtiden kommer vara otrogen trots allt eller att jag får nog tillslut och gör slut pga av bristen på sex. Jag känner mig ledsen, frustrerad, förvirrad och oattraktiv.
Finns det någon mer som har det som jag eller är du kille med låg sexlust? Eller har du bara något bra råd att ge mig? Tacksam för svar och råd..