• Anonym (ledsen tjej)

Han erkände: tycker sexlivet är tråkigt och på rutin. Vad göra?

Jag är en tjej på 25 som har en sambo som är ett år äldre. Vi har bott ihop i 3 år och har ett barn som sover hela nätter och inte är speciellt jobbig alls.

Problemet i förhållandet är att sambon inte vill ha sex så ofta. Det brukar bli en snabbis ungefär en gång i veckan och jag blir ofta nekad och avvisad när jag vill ha sex. Vi har pratat om det här problemet oerhört många gånger eftersom det sårar mig och jag känner att jag behöver mer sex än så. Jag har haft alla slags tankar i huvudet. Allt från att han är otrogen mot mig, att han inte tycker att jag är attraktiv längre, att han mår dåligt, you name it! Jag har verkligen försökt med allt. Jag har kommit med förslag om att vi ska pröva olika saker vilket vi till viss del har som tex kollat på porrfilm ihop osv, men det mesta ställer han sig negativ till. Han har heller inget speciellt som tänder honom säger han och inga speciella fantasier han vill uppfylla. Innan har han skyllt på att han kommer för fort och därför inte vill ha sex.

Igår kom den riktiga sanningen fram dock. Han erkände att han tycker att vårt sexliv är tråkigt och på rutin. Att vi alltid har samma sex hela tiden. Och jag kan hålla med om det men samtidigt så är han ju inte villig att ändra sig själv trots att jag är det och vill pröva nya saker. Jag förstår inte? Han var dock noga med att påpeka att det inte är jag som person som är tråkig utan att det är för att han har varit med en och samma person länge, vilket han inte är van vid innan.

Jag bemötte honom superrakt och ärligt. Jag frågade honom rakt ut om han verkligen älskade mig? Ja det gör han verkligen för annars hade han lämnat mig för länge sen sa han. Han har aldrig älskat någon så mycket som mig. Okej, så jag frågade honom om han ville göra slut eller ta en pause? Nej aldrig blev hans svar. Då frågade jag även om han ville ha ett öppet förhållande så vi har sex med andra? Nej det ville han inte heller och det skulle inte fungera tyckte han. Jag tror också att det inte skulle fungera. Han säger också att han aldrig skulle vilja lämna mig eller vara otrogen.

Någonting måste ju göras dock för annars kommer inte vårt förhållande att hålla. Jag är så rädd för att han i framtiden kommer vara otrogen trots allt eller att jag får nog tillslut och gör slut pga av bristen på sex. Jag känner mig ledsen, frustrerad, förvirrad och oattraktiv.

Finns det någon mer som har det som jag eller är du kille med låg sexlust? Eller har du bara något bra råd att ge mig? Tacksam för svar och råd..

• Svar på tråden Han erkände: tycker sexlivet är tråkigt och på rutin. Vad göra?
  • Pinguicula

Jag förstår inte riktigt faktiskt.

Är problemet att han har för låg sexlivet öht? Varför skulle han då vara otrogen?

Är problemet att ert sexliv är slentrianmässigt och tråkigt? Varför vill han inte förnya det? Du kommer ju med förslag!

• Anonym (ledsen tjej)
    Pinguicula skrev 2012-07-28 15:36:20 följande:
    Jag förstår inte riktigt faktiskt.

Är problemet att han har för låg sexlivet öht? Varför skulle han då vara otrogen?

Är problemet att ert sexliv är slentrianmässigt och tråkigt? Varför vill han inte förnya det? Du kommer ju med förslag!
    Precis. Jag förstår inte heller hur han tänker eller exakt var problemet ligger.

Jag tror att han har numera fått låg sexlust för att han är i ett längre förhållande och därmed har sex med en och samma person, dvs mig. Därför är jag orolig att han i framtiden inte kan hålla sig och skulle vara otrogen på något vänster. Det behöver inte bli så men oron finns där. Han säger att han inte är van att ha sex med en och samma person under så lång tid och han försöker att vänja sig vid det. Han vill ju vara mig trogen och älskar mig men det verkar som att det inte ligger i hans natur att ha sex med en och samma om man säger så.

Jag undrar också varför han inte vill förnya det eftersom han är ju så negativ till de flesta förslag som jag har kommit med. Enbart vissa "vanilj" saker har han velat göra, tex kollat på porrfilm ihop några gånger. Jag som person är ju mycket mer öppen och nyfiken på sex och det finns massor jag egentligen vill pröva och göra men han verkar inte vara sån.
  • Anonym (Har varit där)

Jag hade samma problem med min sambo förut, kan tillägga att jag också är tjej. Det pågick under flera år och han kunde inte riktigt berätta varför, ibland sa han att han också att det var trist osv. Min självkänsla fick sig en törn. Mitt i allt började vi försöka få barn, det tog sin lilla tid och gjorde därför inte saken bättre. Av någon anledning blev allt bra efter att barnet kom (påstår därmed inte att det är lösningen). Nu är det bara han som tar initiativet hela tiden, tidigare var det bara jag. Jag inser nu att jag inte berodde på mig.. Det var mycket runt omkring som hände under dom åren. Man måste må bra för att ha lust!

• Anonym (Mia)

Låt han ta dig i bajjan!

• Sexuelltfrustrerad

Jag tror alla tackar dig Mia...

Jag som man har svårt att förstå honom. Det låter för mig att han helt enkelt har tappat sexlusten och kommer med en dålig ursäkt.

Tror nog han har fantasier men att dessa kan vara lite kinky så att han skäms. Försök leta efter subtila signaler i hans vardagsrutiner som kan skvallra om hand Sanna behov :)

• Anonym

Skit i alla som skrivit so far.

Du ska få ett svar ifrån en kille som är 22 år och varit i samma sits som din man.

Jag tappade min sexlust i 3-4 månader.
    Det hela började med att jag ett par ggr kom allt för snabbt eller inte fick upp den. Det satte sig i huvudet. (Hade haft sambo i 1 år så det ska ju inte påverka mig).
    Samtidigt gick min flickvän upp i vikt vilket inte heller hjälpte.

Som han sade så är han inte van vid att vara med samma person. Det sätter sig i huvudet på honom och förstör... blir en ond circle.

Han vill inte ha ett öppetförhållande för att han kan inte tänka sig vara otrogen emot dig, såra dig. ELLER tänka sig att en annan kille ska ha sex med dig.

Vad föreslår jag?
    1. Gör något helt nytt, Något DU ALDRIG skulle göra, något HAN aldrig skulle kunna tänka sig att du gjorde. Ta på dig en sexig schoolgirl outfit, möt honom på jobbet och låt honom ha sex offentligt med dig. (Dock så kanske han inte ännu riktigt pallar och på så sätt kan det vara negativt.. kanske en ide att ha i framtiden).

2. Inför 'naken' dag. Detta gjorde jag när jag ville ha min sexlust igen.
    En dag i veckan skulle jag och min flickvän vara nakna hela kvällen. Men vi fick inte ha sex. Kolla på en film med honom där ni båda är nakna och ligg med huvudet emot hans knä. Så han "blir säker" igen ifall du fattar vad jag menar?

3. Börja helt enkelt klä dig sexigt men förvänta dig inte sex. När du städar? Försök ha en kortare kjol som visar lite när du böjer dig fram. Bygg upp hans sexlust igen sakta... sakta.. Näste gång han vill ha en snabbis? Säg att du hellre bara ligger och tar på honom tex.

4. Som han sade, han är inte van vid samma person hela tiden. Detta är något du antagligen inte vill och ska inte behöva göra eller ens tänka.

Han vill inte ha öppetförhållande för han vill inte tänka på dig med en annan man tex.
    Men en 3kant med  2 tjejer kanske funkar? Ifall du nu vill det dvs

Jävligt trött så hoppas texten går att läsa

• Anonym (Hjälp)

Hej!

Jag är oxå i denna situationen.. Det går lite upp o ner med sexet... Allt från 3-4 ggr om dan till en gång varannan bara för att han i princip känner att han måste...

Min pojkvän är 24 vart ihop 1,5 år och har enligt honom alltid haft stark drift... Igår sa han att vargör kan sex va så tråkig ibland.. Han har sagt det förut o jag har även märkt på honom att han ibland börjar tänka på annat lr att han bara kör o hoppas på att komma snart... Detta tar så fruktansvärt på mitt psyke... Han är inte den mest tillitsfulle o skojar ofta om att en trekant lr sex med nån annan kanske kan liva upp det. ( MÅSTE finnas nåt annat sätt? I början räckte det att jag höll min hand på hans knä i bilen så vi fick stanna o ha sex i bilen... Lr i duschen. Jag är öppen glr detta men han tycker mest det blir bökigt nu o har det gärna i sängen.. Jag är viktig att testa det medta men aldrig tre kant lr öppet förhållande, hade aldrig funkat.

Han kommer från endast ONS och ja tänker att han jämför spänningen från hans ONS med att det ska vara samma med oss men så är det junibte... Sex 4 ggr om dan blir tråkigt med vemsomhelst tillslut men jag vet inte om han förstår det.

Jag har oxå gått upp några kilon i vikt o vill gärna gå ner men all dress att han hinner tröttna lr Melander av sex gör mig så handlingsförlamad att jag aldrig kommer igång med träningen.... Jag är inte större nu än i somras o då hade vi mkt sex så egentligen borde junibte det ba hela problemet... Ta på mig raffsett känns intr så bekvämt o sen möjligtvis bli ratad känns ju ännu värre...

Ibland han han lägga sig på sängen sucka o säga varför går det inte. Jag vill ju knulla.

Gör mig kpt dååå. Blir bara jobbigt o jsg går sån prestationsångest o ändå blir han bara halvmjuk...

Sex är viktigt gör honom... Gillar att prata om det, testa nytt porr m.m därför känns alt då jobbigt. Är rädd att han lämnar mig för att sexet är tråkigt.

Han trivs inte på sitt jobb nu o har sagt upp dig, har 1,5 v kvar på uppsägningstiden.

Killar! Ska jag skicka denna tråden till honom? Ska jag prata och visa honom vad andra tycker lr ska jag försöka få honom att bli kåt successivt på nåt sätt?

Svar på tråden Han erkände: tycker sexlivet är tråkigt och på rutin. Vad göra?