Kondylom! (Läs snälla!)
Hej,
Det har gått så långt att jag reggade mig här, på en seriös sida, bara för att få lite tips, råd och rekommendationer.
Jag har som rubriken avslöjar kondylom. Fick det av min tjej, när vet jag inte, men den alldeles första vårtan fick jag i slutet av augusti 2011.
Jag har sedan dess gått till en läkare och fått Wartec att pensla. Till en början gick det bra, penslade 3 dagar och allt försvann. Ca. 2-3 månader fick jag de tillbaka. Jag läste om att det tar ca. 1 år att få bort, så det spelade inte så stor roll, man får leva med det.
Det som är jobbigt nu är att jag närmar mig "1års gränsen" och numera även om jag använder Wartec tar det inte mer än någon vecka innan de sakta börjar dyka upp igen. Samtidigt tycker jag mig se fler och fler områden som är "smittade" jämfört med innan där utslagen kom ut på ungefär samma ställen.
Vad gör jag? Bör jag av någon anledning vara orolig? När jag tänker på kondylomen, tappar jag ganska enkelt sexlust. Jag förstår att det tar 1 år minst innan de försvinner, men framförallt två faktorer gör mig fundersam:
1) Alla här verkar ha fått det "en gång", behandlat och aldrig mer igen.
2) Ju mer tiden har gått borde den avta, istället verkar den vara mer resistent och frekvent.
Shoot!