• Anonym

Kondylom! (Läs snälla!)

Hej,

Det har gått så långt att jag reggade mig här, på en seriös sida, bara för att få lite tips, råd och rekommendationer.
    Jag har som rubriken avslöjar kondylom. Fick det av min tjej, när vet jag inte, men den alldeles första vårtan fick jag i slutet av augusti 2011.

Jag har sedan dess gått till en läkare och fått Wartec att pensla. Till en början gick det bra, penslade 3 dagar och allt försvann. Ca. 2-3 månader fick jag de tillbaka. Jag läste om att det tar ca. 1 år att få bort, så det spelade inte så stor roll, man får leva med det.
    Det som är jobbigt nu är att jag närmar mig "1års gränsen" och numera även om jag använder Wartec tar det inte mer än någon vecka innan de sakta börjar dyka upp igen. Samtidigt tycker jag mig se fler och fler områden som är "smittade" jämfört med innan där utslagen kom ut på ungefär samma ställen.

Vad gör jag? Bör jag av någon anledning vara orolig? När jag tänker på kondylomen, tappar jag ganska enkelt sexlust. Jag förstår att det tar 1 år minst innan de försvinner, men framförallt två faktorer gör mig fundersam:
    1) Alla här verkar ha fått det "en gång", behandlat och aldrig mer igen.
    2) Ju mer tiden har gått borde den avta, istället verkar den vara mer resistent och frekvent.

Shoot! 

• Svar på tråden Kondylom! (Läs snälla!)
  • Anonym (Inga tips)

Tyvärr kan kg inte hjälpa men iaf svara dig. Jag har haft det och fick bort det efter en månads behandling precis dom du skriver. Jag skulle uppsöka läkare igen om jag var du och gå direkt till en klinik som endast jobbar med sexuella sjukdomar.mjg tycker att de ger bäst råd!! Lycka till

• Anonym

Vissa får lite mer envisare former. Gå tillbaks till läkaren så får du andra behandlingsmöjligheter. Kan vara dags att testa om det inte blivit bättre på ett helt år.

• Anonym

Kondylomet kommer ju tillbaka. Har du väl fått det en gång så kan det försvinna och sedan komma tillbaka efter flera år. Precis som med vanliga vårtor på fingrar och fötter. Jag har upptäckt någon kondylom då och då genom åren men har aldrig fått något att pensla utan där jag bor fixar läkaren det med en gång. Trycker på en tops med någon syra som kyler vårtan. Gör ont som fan men sen har de eller dem oftast försvunnit för den gången.

• Anonym

Alla drabbas inte på samma sätt av Kondylom. Vissa får vårtor som försvinner och som aldrig kommer tillbaka medan andra har ett immunförsvar som inte lyckas ta hand om viruset. Du får nog helt enkelt bara försöka ha lite tålamod och hoppas på det bästa.

• Anonym (inga vårtor än)

Min man har kondylom och har nu fått många vårtor så han ska till läkaren nästa vecka för att få något utskrivet.
    Jag själv har inte en enda.

Vi har varit tillsammans i fyra år och han har haft kondylom sen vi träffades så mest troligt är ju jag också smittad, men inga vårtor än i alla fall.

Verkar vara väldigt olika!

• Labbe54

Jag använde vanligt starkt vårtmedel, det jag fick på vårdc hjälpte ej.

• Anonym (kille)

Var precis samma för mig TS. I början va det väldigt få vid ett visst ställe bara, nu kan det komma vart som helst. Längtade hela tiden fram i tiden då det skulle gått 1 över ett år så man blev av med skiten nån gång. Nu har det gått över 3 år och ingen förbättring alls. Tar max 2 veckor så får jag nya igen, antingen på samma ställer eller ett helt nytt. Förutom de fysiskt farliga könssjukdomarna så skulle jag vilja säga att det här är den värsta du kan få. Man mår skit och det går fan inte över. 

• Anonym

När jag hade kondylom så hade jag kvar vårtor i två år ungefär. Jag körde inte på vårtmedel utan bara "knipsade" bort vårtorna med naglarna i duschen (mina vårtor blev som små flikar som stod ut). Gör man det just när man gått in i duschen så hinner det sluta blöda innan man går ut. Smidigare än att pensla gift där nere haha.. :)

• Mats Rozzell

Hej! Undrar om kondolym! Har det från och till, och har på salva,ollonet blöder, vågar inte säga jag har det till partners, är det fel att inte göra det? vet inte om det är smittsamt jämt? Tacksam för svar!

MVH Mats, i Askim

• Tom Araya
    Mats Rozzell skrev 2017-08-03 18:10:23 följande:

Hej! Undrar om kondolym! Har det från och till, och har på salva,ollonet blöder, vågar inte säga jag har det till partners, är det fel att inte göra det? vet inte om det är smittsamt jämt? Tacksam för svar!

MVH Mats, i Askim

Jag förstår att det är känsligt att prata om, men du använder väl kondom då får man väl hoppas.
Svar på tråden Kondylom! (Läs snälla!)