• Voorhees

Överraskning!

Min pojkvän fyller år om 3 veckor och tanken slog mig att det skulle vara kul att överraska honom. Så jag tog tillfället att även fråga hans närmaste vän och hans flickvän om det ville delta i överraskningen, vilket de ville! Redan detta kommer glädja min pojkvän när han fyller år.

"Problemet" är att det är svårt att veta vad man ska göra, eftersom det finns mycket att välja på. Funderingarna ligger runt gokart, bowling, middag etc. Men skulle jättegärna vilja ha lite tips på ännu fler aktiviteter man kan utföra som inte kostar skjortan för studenter, för det skulle vara roligt att göra något "udda" eller något som inte förkommer ofta liksom bowling. Så, vad kan fyra 20-åringar hitta på för något på en överrasknings-födelsedag? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-28 18:02
    ALLA tips är välkomna! Ju fler desto bättre och mer att välja på :)

• Svar på tråden Överraskning!
  • alanbanks

Fjällvandra, kolla om någon lokal artist har spelning (inte så dyrt), åk på utflykt runt om där ni bor men som ni aldrig varit till.

• Amoudara

Vad tror du din pojkvän skulle uppskatta mest? Finns också där man kan få rabatt om man är student.

• alexias mamma

Kryssning, cinderella typ. Åk till fjäderholmarna och ät. Eller förresten bor ni i sthlm?

• Amoudara

Vart bor ni och vad gillar din pojkvän?

• Voorhees

Vi bor i Göteborg och min pojkvän tycker om musik, bilar, att umgås, spel i form av dator/tv osv. Egentligen är det något som vi alla fyra har intresse för mer eller mindre, så när vi väl ses har vi alltid trevligt och kul!

Har kikat lite på konserter i Göteborgsområdet och just då är det ju kulturkalaset! Men dessvärre så är det bara symfoniorkestrar som spelar just den dagen och det är väl inget stort intresse hos någon utav oss alla.

Har en liten idé om att slå till med en middag på hemmafronten för att sedan bege sig till någon aktivitet, eller tvärtom. Aktivitet först och middag hemma sedan, men det är ett svårt beslut att välja aktivitet utifrån både väder och vad han skulle uppskatta som mest! :)  

• Amoudara

Gokart är väl en bra och rolig aktivitet speciellt om det är något ni inte brukar göra.Sedan middag hemma eller ute.

• Voorhees

Tack för tipsen! :)

När jag är ändå är igång så undrar jag vad man ska ge en 20-åring i födelsedagspresent, allmänt. Han är ju min pojkvän, så något fint borde det vara! Men eftersom vi ska börja plugga och flytta ihop så fort vi fått lägenhet, så känns något inom "hem & hushåll" mer lämpligt än något "hobby"-aktigt. Förstår ni hur jag tänker? :)

Det har varit så lätt tidigare år att ge honom presenter, men vad bör man ge en 20-åring som skall flytta hemifrån, som man t.o.m. ska flytta in tillsammans med? Vill ju samtidigt att det ska vara speciellt, kanske lite dyrare, eftersom det är min pojkvän. Men har inte heller alla pengar i världen att köpa något för dyrt, är trots allt bara student som har det ganska snålt just nu..

• alexias mamma

Ge honom "kuponger" på olika tjänster du kan tänka dig göra för honom. Oftast brukar det ju vara lite mer åt det sexuella hållet men du kan ju lika gärna göra "kuponger" med typ "tapetsera" el, kanske "diska en hel vecka"

Köpa fina glas eller handdukar som det står "hans,hennes" på el, beställa en kalender med bilder på er för varje månad

Svar på tråden Överraskning!