• tinis

Vad skulle du ha hetat?

Jag tycker att det är roligt att tänka på vad jag skulle hetat om jag var kille eller om nån annan skulle fått bestämma Cool Om inte annat så jag det ju ge lite inspiration till framtida barns namn Oskyldig

Om jag skulle vart en kille så skulle min mamma döpt mig till Adrian

Om min mormor skulle fått bestämma skulle jag blivit en Jenny

Och om min pappa skulle fått bestämma skulle jag hetar Matematika Magdalena Algoritma

Så knasigt det hade blivit för jag är ju en Tina Flört

Såå, vad skulle du ha hetat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-28 18:51
    Kanske fel tråd men det var svårt att hitta rätt :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-28 19:07
    Matematika Latina Algoritma

• Svar på tråden Vad skulle du ha hetat?
  • Nyfiken gul

Pappa ville att jag skulle heta Anna-Maja efter farmor

Mamma ville att jag skulle heta Elin

Mamma försökte en gång till med att jag skulle heta Elin Cecilia

Vad jag till sist fick heta?  Anna Cecilia   (anna efter farmor)         

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Paisley

Cheyenne. Fast mina föräldrar vågade inte. De tog ett vanligt tråkigt namn. Ibland var man glad för det och ibland inte.

Detaljerna är helheten
  • IsDimma

Jag skulle kanske fått heta Rikard för det ville mina föräldrar döpa min lillebror till när han låg i magen. Men när han kom ut var han ingen Rikard så han fick heta något annat

• Paisley

Ja jag svarade alltså vad de berättade att de ville ge mig för namn.

Detaljerna är helheten
  • Charlotte1987

Jag heter Charlotte men om min mamma fick bestämma skulle jag hetat Amanda :) som ungdom gillade jag inte alls mitt namn, hade hellre hetat Amanda men idag (25 år) tycker jag om mitt namn :)

• tinis
    Paisley skrev 2012-07-28 18:53:34 följande:
    Cheyenne. Fast mina föräldrar vågade inte. De tog ett vanligt tråkigt namn. Ibland var man glad för det och ibland inte.
    Cheyenne, vilket fint namn Drömmer Det du har nu är säker också jättefint Flört
  • ElinGBG

Om jag blivit en pojke: Olle. Pappa ville Linnéa men mamma fick bestämma så det blev Elin :)

• Paisley
    tinis skrev 2012-07-28 18:55:25 följande:
    Cheyenne, vilket fint namn Drömmer Det du har nu är säker också jättefint Flört

Det är jättefint fast jag är glad att jag inte har det för jag tror att de skulle ha retats och kallat en "tjejen".
    Detaljerna är helheten
  • Gladskit

Jag skulle hetat Christian eller Magnus om jag varit kille när jag föddes -80. Hemska tanke...
    Det namn jag fick håller jag för mig själv men jag trivs himla bra med det i alla fall!

Två av mina yngre systrar (födda -89 och -92) hette Martin när de fortfarande låg i mammas mage men det blev ingen pojke av dem heller

Svar på tråden Vad skulle du ha hetat?