• Bonnevier

Behöver tips på minnesvärd/större present till 1-åring

Dottern min fyller snart 1 och mina ideér står still. Har en son redan så leksaker i massor har vi. Farmor har köpt ett halsband, vilket jag hade tänkt, eftersom det är något man kan spara och ha även när man är större, Sonen fick en bobbycar så det känns onödigt att köpa en till då vi redan har en, även fast han fortfarande använder den vid 3-års ålder. Jag vill alltså ha en leksak eller någonting annat lite utöver det vanliga, eller som med bobbycaren, en leksak som passar i flera år. Men vad? Armband känns lite för mkt nu när hon ska få ett halsband att ha på sig. Kläder är inget alternativ, då jag tycker det är så tråkigt för barnen, Leksakskök, tågbana, dockskåp, duplo har vi redan. Dockor och sådant känns hon aningen för liten för att uppskatta än, det blir nog mer en 2-års-present. Böcker har vi oxå i massor. Filmer känns för tråkigt, spec med tanke på att tekniken hela tiden utvecklas så när barnen blir vuxna så är det nog inte så vanligt med ex dvdér. Snälla kom med förslag!! (:

• Svar på tråden Behöver tips på minnesvärd/större present till 1-åring
  • Mia03

Jag köpte en skyddsängel i glas som var mycket fin och uppskattades mycket av föräldrarna, även om en 1åring inte har mycket nytta av den är det ändå en fin och minnesvärd grej.
      Det här med presenter är inte alltid det lättaste :/ Hoppas du hittar något fint! :)

• Bonnevier
    Mia03 skrev 2012-07-28 19:33:08 följande:
    Jag köpte en skyddsängel i glas som var mycket fin och uppskattades mycket av föräldrarna, även om en 1åring inte har mycket nytta av den är det ändå en fin och minnesvärd grej.
      Det här med presenter är inte alltid det lättaste :/ Hoppas du hittar något fint! :)
    Det lät intressant, tack så mycket för tipset! (: vart hittade du det? länk?
  • lelodi

Gunghäst? Lite tidigt kanske men ack så skoj i flera år framöver. Köper man dessutom en fin i trä så blir det en rolig inredningsdetalj

• broglo

Jag brukar till julen sätta ihop en "pekbok" med foton på barnen och alla som är viktiga i familjen: farmor, mormor/morfar, kusiner, osv. (På fujis hemsida eller liknande). Det blir en jätteuppskattad bok att läsa igen och igen så länge de är små och sedan ett fint minne. Kanske inte som enda present om man vill ge något "stort", men ändå ett tips som är uppskattat hemma hos oss.

Eller en gunghäst att ha i lekrummet?
    http://www.skojostoj.se/gungdjur-elefant/737-0 

• Bonnevier

Tack för tipsen, men har redan en gunghäst, tycker man har det mesta när man har flera barn, det är ju det som gör det så svårt. 

• Mia03
    Bonnevier skrev 2012-07-28 19:36:00 följande:
    Det lät intressant, tack så mycket för tipset! (: vart hittade du det? länk?
    Jag tror inte den fanns på webben, men här är hemsidan iaf   shop.tarotkatten.se/
    Det ligger i Borås :)
  • Erkki

Dockvagn eller skottkärra? Mina barn har älskat att köra runt saker el en vagn till bobbycaren?

• Veritaslux

Ett berlockarmband där du börjar samla berlocker. Jag fick armband+en berlock, design Thomas Sabo av en vän i namngivningspresent och nu till 1-årsdagen fick hon sin första berlock av oss föräldrar. Tänkte att vi ska köpa en varje år några år framöver.

Säljs på lite olika ställen, eller webben, t.ex:
    http://www.lyxxa.se/thomas-sabo-armband-p-1435-c-157.aspx

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Mitarashi

Min dotter fick en rubens baby (docka) i ettårspresent. Supermjuk och gosig som ett mjukisdjur, hon bär runt på den, kramar den och klappar den på håret. Dockan är i tyg med stora fina (pekvänliga) ögon och den är anatomiskt korrekt (snopp/snippa, bröstvårtor etc).

Svar på tråden Behöver tips på minnesvärd/större present till 1-åring