• Anonym

Ska man kontakta läkare ang detta? Pojkmammor se hit

Min son har varit lite röd på förhuden några dagar men inte mycket men idag efter att han hade badat så såg jag att förhuden va jätte röd och lite svullen. Den är inte svullen i normala fall men sonen sprang under täcket medans jag leta kläder och pilla på sig själv så han fick stånd och det såg då riktigt illa ut. Det var jätte rött och såg svullet ut men som jag sa ser det inte svullet ut när den är vanlig. Jag har lagt på kortison kräm som jag fick när han var yngre för just detta att han var röd där nere. Men nu såg jag efter han varit på toa att det fan gult klet i kalsongerna? Krämen var vit. Vad kan detta vara? Behöver man söka sig till läkare?

• Svar på tråden Ska man kontakta läkare ang detta? Pojkmammor se hit
  • Eloa

svider det för honom? i såfalll tippar jag på en infektion under förhuden. (kanske inte behöver göra ont)
    Det man gör åt detta är att bada, bada, bada... flera gånger om dagen och länge så ger det sig automatiskt om några dagar, Är det inte så allvarlig infektion så kan det räcka med att ta en vanlig medicinspruta med vatten som man sprutar under förhuden och detta ofta. Hjälper på min kille iallafall och de råd vi fått av läkarna. Min kille har denna åkomma några gånger om året. Läkarna sa när vi första gången var med om detta och sökte hjälp att det kan bero på massa olika saker, men många gånger pga att snoppen och förhuden växer ojämt och det blir trångt där under och då samlas smutss om man inte fått bort och det skall då resultera i infektion. Hoppas det går över vad det nu än är. 

• Zizzy

Nja, du kan ju ringa 1177 iallafall. Tror inte korrosion är bra, då han har en inflammation. Jag har fått rådet att barnet ska bada 20 min 3 ggr/dag när mina haft förhudsinflammation. Men det har aldrig varat på mina killar. Titta hur det ser ut underförhuden och ring och fråga om råd. Lycka till!

• emmak

Hur gammal är han?
    Min son hade liknande för ett tag sen, han är 4 år och kan ännu inte dra tillbaks förhuden. Det var balinit han hade fått då.
    Fick med mig en tunn spruta och rådet att spola rent med koksalt med hjälp av sprutan en tre gånger om dagen. Tog en dag så var det borta.

• elmadumle

När våran son var 3 så fick han upprepade inflammationer under förhuden, Balanit, att spola hjälpte inte på honom utan han fick stark antibiotika, sedan valde urologen att operera honom. Efter det har han inte haft några som helst problem, han är idag 11 år.

• IsadorasMamma

Jag vet inget om det här men vill bara tillägga att jag har använt kortisonkräm på mitt barn
    och den färgar allt som kommer i närheten alldeles gult efter ett tag.

• Anonym (bad)

Jag ser i tråden att han badat redan men jag fick rådet att sätta min son i ett bad med mkt tvål, så att hela badkaret blev fullt med bubblor och låta honom sitta så ett tag. Dagen efter var det röda borta.

• Callan

Min grabb fick så förra sommaren när han var 3 och då var vi inne till urologen (delvis av en annan anledning också) och han sa att dte var vanligt när de badar mycket på sommaren och det kommer in smutsvatten osv som ger en irritation.
    Går oftast över av sig själv. 

Svar på tråden Ska man kontakta läkare ang detta? Pojkmammor se hit