• Mellanmjölkens land

Frukost hemma innan förskolan?

När jag går upp på morgonen måste jag ha frukost direkt. Vaknar inte riktigt förrän jag ätit och är jag fysiskt aktiv före frukost blir jag ofta illamående.

Min sambo är tvärt om. Han behöver sin morgondusch men frukosten hoppar han ofta över.

Dottern verkar vara nån blandning. Hon äter helst direkt på morgonen (även om hon precis har ammat) men klarar sig även ett tag.

Om ett par veckor börjar hon förskola. Tanken är att börja 07:30 och frukost där är vid 8:00. Vi kommer gå upp 06:00-06:30 och jag kommer definitivt äta frukost För närvarande äter vi samma sak, dvs sockerfria flingor och mjölk. Välling är ingen favorit.

Skulle ni ge frukost? Eller är det bättre att låta henne sova lite längre?

• Svar på tråden Frukost hemma innan förskolan?
  • Flickan och kråkan

Det beror väl på hennes morgonvanor . Våra tar ofta gärna en smörgås i näven på vägen. De är ofta sugna när de vaknar men äter rätt långsamt och stress och morgon är ingen bra kombination, så vi gör oftast smörgåsar och så tar de någon tugga då och då och så tar de det som är kvar i näven när vi traskar iväg .

• principessan

Jag hade låtit henne sova. Och äta på förskolan.

• Flickan och kråkan

Dt beror ju på många saker egentligen - när hon vaknar självmant (våra är rätt morgonpigga), om hon vill äta, hur era morgnar generellt är tidsmässigt, protestmässigt etc . Jag hade väl testat och sett vad som passade mitt barn helt enkelt .

• Jimps

Våra barn börjar oxå 7.30 på förskolan och får frukost där 8.00. Vi går upp 6.30 och då får barnen välling och jag äter frukost. De brukar då även be om smörgår och då får de det. Jag tror inte att de äter så mycket till frukost på dagis sen men de måste ju få mat när de ber om det. Mina barn vaknar oftast vid 6.30 eller tidigare så att låta dem sova längre är inget alternativ.

Hampus 080718 & Lova 091111
  • HASP

Är min son vaken när jag äter frukost får han också lite frukost. Sover han längre får han äta på förskolan ( det gör han även de dagar han ätit lite hemma).

• hannis

Jag hade inte väckt henne för frukost om hon sover länge. Hade hon vaknat hade hon självklart fått frukost om hon ville ha. Hon kan ju äta lite på förskolan också.

• Mellanmjölkens land

Vissa mornar vaknar hon tidigt och andra morgnar senare. Ännu så länge flyter morgnarna på rätt bra men protesterna lär väl komma om några månader.

Mycket senare än 6:30 kan hon nog inte gå upp och då blir det 1,5h till frukost.

• fortsätt paddla

Kan du inte bara ge ett glas mjölk lr fil innan ni åker... något litet i magen så hon klarar sig. Välling är toppen annars;)

• Strumpans

Här kör vi smoothie på morgonen.

Banan hallon proviva och havreyoghurt. Snabbt och smidigt

• anyXX
    HASP skrev 2012-07-28 21:02:01 följande:
    Är min son vaken när jag äter frukost får han också lite frukost. Sover han längre får han äta på förskolan ( det gör han även de dagar han ätit lite hemma).

Så gör vi också. Prova er fram!
    flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Frukost hemma innan förskolan?