• Anonym (Hur?)

Hur gör man för att lära sig att lita på någon?

Min sambo är  ute ikväll.. Vi hade bestämt myskväll . Halv sex kom han ut från duschen och sa "jag ska ut med min polare ikväll". Sedan drog han. Jag har inte hört ett skvatt sedan sju då JAG önskade honom en trevlig kväll. En halvtimma senare skrev jag att jag var helt slut efter att vår bebis gallskrikit i fyra timmar i streck.. Fick inget svar. Nu har jag inte hört något.

Jag tycker detta är sjukt jobbigt.. Ibland tror jag att jag litar på honom fast jag gör inte det. I början när vi var tillsammans kom jag på honom med att flirta med andra tjejer på nätet.. Det vet jag att han inte gör längre.

Men jag flyttade till honom när vi blev tillsammans. Till en helt ny storstad 24 mil från mitt "hem". Här känner jag INGEN. Absolut INGEN. Och jag tänker ibland att han enkelt skulle kunna göra något utan att jag någonsin skulle få veta. Jag får aldrig vara med eller umgås med hans vänner när han gör det.. Han har åtminstone aldrig frågat..

Hur gör jag för att lita på honom igen? Jag mår verklige jätte dåligt.

• Svar på tråden Hur gör man för att lära sig att lita på någon?
  • Sapato

Låter inte helt normalt att du aldrig får följa med. Fråga nästa gång ifall du får följa med eller säg att ni ska bjuda hem hans vänner till er

• Anonym (Var inte orolig.)

Jag vet exakt vad du går igenom men jag har inga barn , men du måste börja lita på han. Ett förhållande utan tillit är inget förhållande , gör som mig låt han vara ute med hans vänner och ha roligt han behöver egen tid med sina vänner. Om han nu är otrogen eller gör något dumt lär du få reda på det sooner or later liksåm , men du måste tänka på dig själv med han kan åtminstånde skicka dig mysiga sms . Du behöver också din egen tid med vänner etc du ska inte behöva känna att du ska ta all ansvar de är trots allt bådad barn och då får man faktiskt kompromissa och hitta lösningar. Littar du inte på han så kommer du börja snoka runt och det blir en ond cirkel och där vill du nog inte hamna. Prata med han imårgon Håll det inte inne , han kan inte läsa av dina tankar prata med han . Bara för att man är mamma innebär det inte att du ska ta allt ansvar , dessutom tycker jag han inte bara kan sticka ut sådär utan att kanske nämnt festen innan det är liksåm inte schysst mot ens partner man kan visa lite respekt för varandra. Dessutom är han inte singel nu, han är i ett förhållande och han är pappa då får han även ta ansvar. Ta det med honom imårgon undvik att tjafsa med han säg det du känner men ibkand har killar lite svårt att inse saker , då får man öppna deras ögon lite jag är säker på att han kommer att lyssna på dig , du är inte ensam hoppas det löser sig no matter what så har du din lilla ängel brevid dig styrkekramar :)

• Anonym (Hur?)
    Anonym (Var inte orolig.) skrev 2012-07-29 01:20:25 följande:
    Jag vet exakt vad du går igenom men jag har inga barn , men du måste börja lita på han. Ett förhållande utan tillit är inget förhållande , gör som mig låt han vara ute med hans vänner och ha roligt han behöver egen tid med sina vänner. Om han nu är otrogen eller gör något dumt lär du få reda på det sooner or later liksåm , men du måste tänka på dig själv med han kan åtminstånde skicka dig mysiga sms . Du behöver också din egen tid med vänner etc du ska inte behöva känna att du ska ta all ansvar de är trots allt bådad barn och då får man faktiskt kompromissa och hitta lösningar. Littar du inte på han så kommer du börja snoka runt och det blir en ond cirkel och där vill du nog inte hamna. Prata med han imårgon Håll det inte inne , han kan inte läsa av dina tankar prata med han . Bara för att man är mamma innebär det inte att du ska ta allt ansvar , dessutom tycker jag han inte bara kan sticka ut sådär utan att kanske nämnt festen innan det är liksåm inte schysst mot ens partner man kan visa lite respekt för varandra. Dessutom är han inte singel nu, han är i ett förhållande och han är pappa då får han även ta ansvar. Ta det med honom imårgon undvik att tjafsa med han säg det du känner men ibkand har killar lite svårt att inse saker , då får man öppna deras ögon lite jag är säker på att han kommer att lyssna på dig , du är inte ensam hoppas det löser sig no matter what så har du din lilla ängel brevid dig styrkekramar :)
    Jag blev glad och fick en tår i ögat av din sista mening. Ja det är så sant. No matter what så har jag min lilla ängel här bredvid..
  • Anonym (Var inte orolig.)

Ja eller hur kolla på din lilla ängels fina ansikte så stannar tiden och du glömmer bort allt annat finns inget vackrare än ditt barn män kommer och går men ens lilla ängel finns alltid med dig var rädd om din diamant kram på er

Svar på tråden Hur gör man för att lära sig att lita på någon?