• Elsakling

Var hittar man apk-appar till no-name surfplatta?

Sonen har fått en billig surfplatta av något okänt märke. Han är överlycklig medan jag mest tycker det är skräp. Den har android 4.0 men man kan inte hämta appar via market (eller vad det nya nu heter) utan man måste välja apk-filer. Har ingen aning om vad det är och hur det fungerar och allra mest var man hittar dessa. Han vill ha de vanligaste spelen som wordfeud och rumble t. ex. Någon som kan tipsa om ett bra ställe att hämta de vanligaste apparna och gärna gratis om möjligt .

• Svar på tråden Var hittar man apk-appar till no-name surfplatta?
  • Myten

Här kan du ladda ner en svensk app-butik som är full med appar, både gratis och sådana som kostar.
    appland.se/ 

• Binary

Vilken platta är det? Med lite fix kan man få in play butiken på de flesta plattor. Jag har själv en Yarvik som inte är certifierad att använda googles playbutik, men som det finns ett par olika fixar för

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Elsakling

Tack för alla svar! Jag vågar knappt berätta det men surfplattan kommer från Jula (!) och är alltså något Kina-skräp

Jag har fått applanet att fungera och kunnat ladda ner massor med bra appar men helt plötsligt krånglar det och står : Parse Error: There is a problem parsing the package. Någon som vet vad det beror på?

• Binary
    Elsakling skrev 2012-08-05 17:22:07 följande:
    Tack för alla svar! Jag vågar knappt berätta det men surfplattan kommer från Jula (!) och är alltså något Kina-skräp

Jag har fått applanet att fungera och kunnat ladda ner massor med bra appar men helt plötsligt krånglar det och står : Parse Error: There is a problem parsing the package. Någon som vet vad det beror på?
    Parse error innebär att det är problem med att läsa av koden som du hämtat, kan bero på fler saker, som felaktig app, att applanet inte klarar av att hantera APK filen eller att rättigheter har ändrats.

Kan du ta reda på vad det är för märke och modell på plattan så kan jag glo runt lite på nätet efter lite info om hur man får in google play åt dig.
  • Elsakling
    Binary skrev 2012-08-05 17:26:53 följande:
    Parse error innebär att det är problem med att läsa av koden som du hämtat, kan bero på fler saker, som felaktig app, att applanet inte klarar av att hantera APK filen eller att rättigheter har ändrats.

Kan du ta reda på vad det är för märke och modell på plattan så kan jag glo runt lite på nätet efter lite info om hur man får in google play åt dig.
    Det är bara så konstigt att jag kunde ladda hem först och sedan slutade det fungera. Försökte flytta över lite appar till SD-kortet men det kanske man inte kan? Känns som att problemet kom efter det faktiskt. Själva plattan har bara 2 gb minne. Den heter alltså marquant och är något Kina-skräp som Jula precis fått in.

Testad appland och där fungerade det men de har dessvärre inte i närheten av samma utbud enligt mitt tycke. På applanet var ju allt gratis dessutom hur det nu kan komma sig. Är det ens lagligt?

När jag läst runt lite på olika forum är det många förslag som handlar om att tömma cache. Skulle det kunna vara problemet? 
  • Binary

Kan vara ,har inte testat den plattan själv. Att flytta till SD kort beror lite på android versionen. Tror att den började komma i samband med Gingerbread om jag inte minns helt galet.

Här finns en tråd dedikerad till den plattan, hoppas det kan ge nått. 

• Ephraim Barkbit

Har du (som har surfplattan) eller någon som testat  "Blackmart Alpha" ? funkar i de flesta fall & de flesta spel & appar som finns!:)

Svar på tråden Var hittar man apk-appar till no-name surfplatta?