Varför kissar hon på mattan?!!
Har tagit hand om två hundar, som är 6 och 8 år gamla i en vecka nu. De kommer från tidigare instabila förhållanden och har fäst sig vid vår familj rätt mycket då vi har behandlat de som drottningar.
Problemet är nu att 8-åringen har börjat kissa på mattan. Jag går ut med de allt mellan 4 och 6 gånger varje dag. Allt ifrån 15 min till ibland över en timme. Fram tills för ett par dagar sen kissade och bajsade hon ute utan problem. Men i förrigår kom jag hem efter att ha lämnat de ensamma hemma i 2 timmar och hittade först bajs på mattan sen kiss i köket. Igår kände jag på mig att hon hade kissat på mattan eftersom hon inte hade kissat ute och visst hade hon det! Idag hade hon kissat på golvet i vardagsrummet då de var ensamma i ungefär en timme.
Nu ikväll medan jag tittar på tv, ser jag hur hon luktar på mattan och bara sätter sig och kissar framför mig! Jag blev riktigt förbannad och tryckte nosen rakt i kisset och skällde ut henne. (Vi hade varit ute två timmar tidigare, sista gången för kvällen). Jag "slängde" ut henne utanför dörren, då vi har en "balkong" utan för ytterdörren. Hon gick in flera gånger men jag skickade ut henne varje gång tills jag försökte torka rent på mattan. Jag tog ut hundarna direkt efter klockan halv två på natten men hon bara la sig och sov i gräset. Jag blev argare då jag lämnat mina två små barn ensamma hemma, sovandes. Jag svor rätt högt utomhus och när vi kom upp så verkade hon rädd för mig. Jag fick genast dåligt samvete och tog henne i famnen och klappade henne. Gjorde jag fel där? Varför gör hon så?! Hon är rumsren, gammal nog, och har gjort det tidigare. Jag är ute med de mycket men hon vägrar kissa. Vet ngn vad detta beror på? Tacksam för svar!