• Misan87

Dop snart!

Mycket frågor ang dop eftersom jag aldrig haft något :) Trodde inte de skulle vara så här svårt med dop... Kommer att ha ett hemma dop.

Har fixat en tjej som ska komma och sjunga, hon säger inte hur mycket hon tar för uppdraget utan att jag ska få avgöra vad jag tycker de är värt. Men hur mycket har ni andra betalat?

Sen till efter dopet.. hade funderingar på smörgåstårta och sen kaffe och kaka efteråt.
    Samtidigt blir vi skapligt många och mycket barn så då kanske de kan vara bättre med mat?

Snälla berätta gärna hur era dop var :) och kom med tipppppps!     

• Svar på tråden Dop snart!
  • vixan

Vi hade en kompis som sjöng "välkommen hem" (sonja Alden). Hon är proffesionell sångerska/artist och har släppt ett flertal skivor som sålt guld i Asien. Hon tar normalt 1500kr.

Vi serverad smörgåstårta och korv till barnen och till en tjej som hatar smörgåstårta. Tanken var att vi skulle ha cupcakes till kaffet men det blev tårtor då det tar längre tid än vad man beräknar att det ska ta. Barnen fick glass eller så klart både och. 

• La Lola

Tar Heddas dop som exempel;

15 gäster (minns inte exakt men däromkring)
    Dop i kyrkan, 2 psalmer sjöngs + Alma som sjöng en av Heddas älsklingssånger
    Fikade hemma hos oss efteråt...men jag kommer inte ihåg vad...tror det var pastasallad o sen tårta.

Jag tycker dop är enkla tillställningar att fixa.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Smultroneet

Ja har inte haft dopet än men ska ha nästa helg vi ska ha ett hemma dop så har tänkt så här om de nu blir så vet ja ej ;)

Dopet börjar kl 16.00 och vi börjar med att fika kommer vara både kaffe bröd och tårtor och öppna presenter( prästen hade nämligen inte tid förns 17.30 därför de blir lite tvärtom ;) ) prästen kommer kl 17.30 ceremonin tar ca 17 min. Därefter så kommer det serveras smörgåstårta o alkohol under kvällen då det över går till en släktträff istället :) vi blir ca 60 Pers jag hoppas verkligen inte att allt går åt skogen ;)

Svar på tråden Dop snart!