• Anonym (Fundersam)

Första besöket för pergo?

Hej,

Har konstaterad PCO sedan ett par månader tillbaka. Just då planerade inte jag och min sambo barn, vilket vi gör nu. Men vad händer vid första besöket till Gyn? Får man Pergo direkt och sen är det tack och adjö?

Hur går allt till? Från första besöket tills dess att man blir gravid eller får gå vidare till IVF. Är väldigt nervös inför detta...

Alla svar mottages tacksamt :) Bor i Gbg om någon har en bra gynekolog att rekommendera när det gäller PCO/PCOS! 

• Svar på tråden Första besöket för pergo?
  • Anonym

Jag fick göra gyn-undersökning samt lämna blodprov...min man fick lämna spermaprov...
    när vi började med pergo så fick jag återigen lämna blodprov dag 20 i menscyklen för att se om jag hade ägglossat, ibörjan hade vi kontakt med läkaren nästan var månad för att se hur blodprovsresultaten blev...och  för ökad dos av pergo

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2012-07-30 10:05:36 följande:

Jag fick göra gyn-undersökning samt lämna blodprov...min man fick lämna spermaprov...
    när vi började med pergo så fick jag återigen lämna blodprov dag 20 i menscyklen för att se om jag hade ägglossat, ibörjan hade vi kontakt med läkaren nästan var månad för att se hur blodprovsresultaten blev...och  för ökad dos av pergo

Så din sambo fick lämna prov redan vid första besöket? 

Fast det kanske är annorlunda om man redan har konstaterad PCO? Eller undersöker de båda två på direkten? På ett sätt är jag ju glad att jag vet om det så jag kan få hjälp på en gång utan att försöka i ett år.
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-07-30 12:21:29 följande:
    Så din sambo fick lämna prov redan vid första besöket? 

Fast det kanske är annorlunda om man redan har konstaterad PCO? Eller undersöker de båda två på direkten? På ett sätt är jag ju glad att jag vet om det så jag kan få hjälp på en gång utan att försöka i ett år.

Första mötet så bara pratade vi igenom vad som skulle hända och sedan fick han lämna ett prov...
    Hoppas att det kommer att gå bra för er! 
Svar på tråden Första besöket för pergo?