• Pigelinen

Vilken Kanarieö i slutet av november?

Mamma fyller 60 och då ska hon och hennes man samt vi (två vuxna och två barn) följa med. Vilken ö ska vi åka till? Mamma har jättedåliga erfarenheter av Playa de ingles så dit vägrar hon, hon vill inte ha håll igång och folk som kastar in en i butikerna. Vi vill dock ha värme och mys ;)

Vilken ö och vilken ort rekomenderar DU?

• Svar på tråden Vilken Kanarieö i slutet av november?
  • JanaLiiN

Spelar nog ingen roll vilken ö ni väljer, men välj en strand som anses som "familjestrand".

Själv var jag på PdIngles och det var hur lugnt som helst. 

• Tainted

kanarieöarna är inte helt solsäkert då.. bara så ni vet.
    har en del bekanta som åkt dit nov-feb och det har vart runt 14-16C och blåsigt. för kallt för att bada också 

• Hackad på FL

Teneriffa tycker jag är vackrast, Puerto de la Cruz är en mycket trevlig stad där.
    Las Palmas på Gran Canaria är också väldigt bra och det är ju en större stad med fin strand "mitt i stan" välj hotell med pool så kan ni säkert bada även i November. Kan bara instämma i att Playa  de Ingles, Mas Palomas, Las Americas, Pto. Mogan och liknande rena turistorter är urtrista och inte ger någonting genuint (dessutom totalt genomturistiga och jobbiga), åker själv endast dit där det finns spanjorer och något genuint spanskt.

• Solaika

Vi firade svärfars 60-årsdag i Puerto Rico i mitten av november. Perfekt väder, lugnt ställe o jättemysigt

• Pigelinen
    Solaika skrev 2012-07-30 09:48:40 följande:
    Vi firade svärfars 60-årsdag i Puerto Rico i mitten av november. Perfekt väder, lugnt ställe o jättemysigt
    Kommer du ihåg vilket hotell?
    Tainted skrev 2012-07-29 22:11:55 följande:
    kanarieöarna är inte helt solsäkert då.. bara så ni vet.
    har en del bekanta som åkt dit nov-feb och det har vart runt 14-16C och blåsigt. för kallt för att bada också 
    Nä helt säkert kan man ju aldrig vara någonstanns... har bwkanta som var två veckor i slutet av november i Thailand och de hade regn och blåst i massor...

Men som jag har förstått så har Gran Canaria fyra klimatzoner så den ön borde bväl vara mest solsäker? Just nu lutar det åt Maspalomas el Pourto rico.
  • Solaika
    Pigelinen skrev 2012-07-30 16:03:06 följande:
    Kommer du ihåg vilket hotell?

Nä helt säkert kan man ju aldrig vara någonstanns... har bwkanta som var två veckor i slutet av november i Thailand och de hade regn och blåst i massor...

Men som jag har förstått så har Gran Canaria fyra klimatzoner så den ön borde bväl vara mest solsäker? Just nu lutar det åt Maspalomas el Pourto rico.
    Det var ett lägenhetshotell så det va inte med frukost o sånt.. Det kan ha hetat Miami.. 
    Ja, att de har klimatzoner märkte vi.. vi åkte på en busstur upp i bergen o passerade alla fyra.. man skulle haft med sig både regnkläder o dunjacka! Men nere i Puerto Rico är det fint o varmt oftast  
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Hackad på FL
    Pigelinen skrev 2012-07-31 14:19:12 följande:
    Nu har vi kollat runt och förmodligen bokar vi hotellet själva sen flyger vi ner med lågprisflyg. Får ner kostnadena otroligt genom att göra så!!!
    Jämför även vandra (icke lågpris) flygbolag, ibland är de billigare.
    Hotell och flyg bokar vi alltid direkt eller via t.ex. Booking.com, Expedia, Resfeber, MrJet, A2B o.s.v. Billigare och flexiblare och man slipper Charterbolagens dåliga service.

Har ni bestämt er för vart?

Maspalomas där Playa Ingles ligger) tycker jag personligen inte är så kul, det enda som lockade där var den fina stranden som numera till stor del försvunnit (om den inte kommit tillbaka senaste året). Puerto Rico är ju också ett rent turistsamhälle utan något som helst genuint och har dessutom nackdelen att vara väldigt kuperat då det ligger på bergssluttningar.
  • evaoregon
    Hackad på FL skrev 2012-07-30 09:45:47 följande:
    Teneriffa tycker jag är vackrast, Puerto de la Cruz är en mycket trevlig stad där.
    Där har jag varit.  Jättefint!  Glad
  • pacta sunt servanda

Personligen tyckte jag Puerto rico var helt avskyvärt när vi var där bara massa hotell och ingen riktig stad ingen bodde där förutom turister. Älskar Puerto de la cruz på Teneriffa bo i den gamla delen av staden så får ni lite mer genuint och mysig stad den stad som har fler invånare än turister sa de i alla fall för några år sen.

• Kodia

Vi gillade Lanzarote! Där finns det massor att titta på, så man har något att göra även om vädret är dåligt! Vi hyrde bil och åkte till nationalparken Timanfaya mm.

Svar på tråden Vilken Kanarieö i slutet av november?