• Anonym

Känner mig hotad av min mans kollega och nu har han tackat ja till en lunch med henne

För några månader sen , i april tror jag att det var, så började det en ny tjej på min mans jobb, min man jobbar väl med ett såntdär typiskt "mansyrke", och det jobbar 3 tjejer där , hon och dom andra två, dom andra två är 40+, den nya tjejen är 21 ! Yngst av damerna men finns en del killar i den åldern .
    Min man är 37 .

Jag känner mig nästan ständigt sur pga hans nya kvinnliga kollega, min man pratar om henne, hon lade till honom på facebook, smsar honom, tigger skjuts till jobbet , dom har tillochmed delat ett hotellrum .

Han talar om henne - Ja saker som ( vi kan kalla kollegan för marie) "vet du Marie berättade ett skämt idag, vill du höra " " Visste du att Maries mormor har jobbat med min mamma" " marie..."
    Jag blir alltid sur och frågar hon han kan prata om något annat eller bara har "marie" i hjärnan, i sin tur blir han då sur och kallar mig för svartsjuk . Kanske jag är ?

Hon lade till honom på facebook - Javisst min man har familj, vänne, min familj och halva sitt jobb på facebook, men hon lade till honom efter 3 dagar på arbetsplatsen !
    Jag frågade varför han accepterade och han sa - vadå ? vi jobbar ju ihop, vore konstigt annars .
    Och jag kan inte låta bli att gå in på hennes profil och kolla om han kommenterat eller gillat något , och kollar på hans ifall hon har kommenterat eller gillat något .

Smsar - Det stör mig fruktansvärt, vi sitter och fredagsmyser när hans telefon plingar, han kollar den och börjar sedan le, jag frågar om han fick något roligt, han säger äsch och skrattar till lite och skakar på huvudet .. jag frågade vad det var och han sa "nä det var Marie " och läste sen smset .
    Jag fattade ingenting, och han sa att det var ett internskämt på jobbet .

Tigger skjuts till jobbet - Det har visserligen bara varit två veckor då hennes bil tydligen är på lagning, hon smsar min man " Det ser ut att regna imorgon, skulle du kunna plocka upp mig isf ? om det inte regnar så går jag :)"
    Varför ska just min man plocka upp ? Det blir en omväg på 3 kilometer för min man, måste ju finnas någon som bor närmre hon kan fråga ?

Delat hotellrum - En del av jobbet var på utbildningen, därmed min man , och så typiskt nog Marie , visserligen så var det en till av dom äldre på jobbet som också sov i det hotellrummet, men det gör mig så förtvivlad o sur att just en av dom i hans rum var hon !

Till saken hör även att Marie inte är ful !
    Jag har som sagt snokat på hennes facebook, jag tror säkert att många killar både på jobbet och ute vänder sig mer än en gång efter henne .

OCH Marie ska även gifta sig i december hon är alltså inte singel .
    Hon och hennes sambo har även ett barn , jag och min man har 3.

Men jag tycker att hon, hur ska man säga, går för långt på min man, in på mitt "revir", och ikväll så berättade min man att Marie har bjudit in oss på grillkväll med hennes sambo på ONSDAG och han har tackat JA för oss båda .

Jag frågade hur fan han tänkte när jag säger att jag tycker att hon går för långt med honom och att han sen tackar ja till att jag ska följa med dit på middag ?

Då säger han att min "svartsjuka" äter upp honom, och att han bara vill att jag iallafall EN gång ska träffa Marie för att sluta se henne som ett "hot"
    jag blir galen !!

Hade inte ni tyckt att hon överträder gränsen ? 

• Svar på tråden Känner mig hotad av min mans kollega och nu har han tackat ja till en lunch med henne
  • Anonym

njä, jag tycker nog du verkar svartsjuk mest faktiskt. De delade rum TRE personer, lär ju inte ha hänt något. Han döljer inget för dig. Hon bad om skjuts när hennes bil var på lagning. Hon bjuder in DIG på middag också, tillsammans med hennes man och barn! Hon verkar vara en social människa som vill lära känna sin kollega och hans fru. Du verkar sur för att hon är ung och snygg. Det är ju varken hennes fel eller din mans fel att du inte kan hantera att hon är snygg. Du hade garanterat inte varit svartis om hon var 45, ful och fet. 

• Anonym (Ooops)

Förstår dina känslor till fullo...

Alla har ju olika gränser och det är ju inte lätt för henne att veta vart just din gräns går.

... men ändå är nog det bästa rådet att gå på grillfesten och kolla in din ev "konkurrent"

• Anonym (Snaskefar)

Hon och din man har båda gått över gränsen. Du däremot reagerar helt sunt och balanserat. Tyvärr är det nog kört för er. Acceptera och låt din man ha sitt roliga. Eller dumpa honom.

• Anonym (Snaskefar)

Hon och din man har båda gått över gränsen. Du däremot reagerar helt sunt och balanserat. Tyvärr är det nog kört för er. Acceptera och låt din man ha sitt roliga. Eller dumpa honom.

• Anonym (Snaskefar)

• Litet My
    Anonym skrev 2012-07-30 00:25:45 följande:
    njä, jag tycker nog du verkar svartsjuk mest faktiskt. De delade rum TRE personer, lär ju inte ha hänt något. Han döljer inget för dig. Hon bad om skjuts när hennes bil var på lagning. Hon bjuder in DIG på middag också, tillsammans med hennes man och barn! Hon verkar vara en social människa som vill lära känna sin kollega och hans fru. Du verkar sur för att hon är ung och snygg. Det är ju varken hennes fel eller din mans fel att du inte kan hantera att hon är snygg. Du hade garanterat inte varit svartis om hon var 45, ful och fet. 
    Jag tänker samma sak.

TS: Hade det varit skillnad om "Marie" varit en "Marcus" istället? Eller varför måste man backa extra mycket om nya kollegan är av motsatt kön?
  • Jellybeanbaby

Jag hade varit sååå förbannad ifall det hade varit min sambo som sms:ade hela tiden med nån på jobbet. Usch. Det känns onekligen flirtigt. Speciellt det att du inte fattar det roliga och han säger att det är ett internt skämt-- alltså det låter som nån dålig novell.

En av mina första pojkvänner var otrogen med en ny arbetskamrat. När jag hörde sms:en plinga in (detta var i mobiltelefonins barndom mitten på 90-talet) så sa han att det bara var hon arbetskamraten. men han visade inte upp sms:en för mig. Första natten därpå som jag var bortrest hos en vän så passade de på och hade sex - i vår gemensamma lägenhet.

Jag fick veta när det till slut helt skar ihop sig mellan den killen och mig.

Så se upp!
    Res inte ivåg på ett tag och så. För jag tror att det finns en speciell anledning till att du är svartjuk - just detta att du ser en förändring hos din man.

Lita alltid på magkänslan!

• Anonym

Märkligt jobb som låter anställda av olika kön dela hotellrum, men i övrigt tycker jag inte att det låter som om det skulle finnas ngn grund för sin svartsjuka. Gå på grillningen och träffa Marie och hennes familj. Det är väl inget konstigt att vara kompis med arbetskamrater av motsatt kön.

• FreeForAll

Det där hade kunnat vara jag. Jag jobbar med enbart män och alla är skittrevliga. Och det blir ju lätt så att man blir kompis med de man jobbar med varje dag.

Jag är inte ett dugg attraherad av någon av de jag jobbar med (och även om jag var det skulle jag aldrig agera på det). MEN de är så himla roliga och trevliga så jag hade blivit skitsur om min man eller någon av deras flickvänner sa att vi inte "fick" vara vänner.

Du behöver lära dig lita på din man.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-30 00:19:41 följande:
    Men jag tycker att hon, hur ska man säga, går för långt på min man, in på mitt "revir", och ikväll så berättade min man att Marie har bjudit in oss på grillkväll med hennes sambo på ONSDAG och han har tackat JA för oss båda .

Jag frågade hur fan han tänkte när jag säger att jag tycker att hon går för långt med honom och att han sen tackar ja till att jag ska följa med dit på middag ?

Då säger han att min "svartsjuka" äter upp honom, och att han bara vill att jag iallafall EN gång ska träffa Marie för att sluta se henne som ett "hot"
    jag blir galen !!

Hade inte ni tyckt att hon överträder gränsen ? 
    Det finns två alternativ.

1. Din man har varit otrogen med den här tjejen, kommit överens om att inte säga nått och kan inte riktigt släppa känsorna. Tycker att dom ska "tvätta sitt samvete" med att låta respektive sambos trffas. Historien blev ju lite mer incecklad iomed att hon ska gifta sej, tror du verkligen hon skulle göra så?

2. Din man försöker förklara för dej att han inte har gjort ett skit och tycker du ska ta och chilla ner. Granska dej själv hur svartsjuk du kan bli i vanliga fall, är hans påstådda svartsjuka legitim?
Svar på tråden Känner mig hotad av min mans kollega och nu har han tackat ja till en lunch med henne