• Miami

Vad ska jag ha till klänningen?

Jag ska på bröllop där klädkoden är kavaj. Klänningen som jag ska ha är olivgrön och slutar ca 10 cm ovanför knäet. Ganska enkel skärning med 1cm breda axalband. Till det ett par blåsvarta pumps men liten platå (ca 7cm klack). Nu till problemet... Vad ska jag ha till?? Sjal, kavaj, kofta?? Hur jag än gör så känns det tantigt.... Någon som har något tips?? Gärna bild... :)

• Svar på tråden Vad ska jag ha till klänningen?
  • xolma

Jag tycker att det är snyggt att ha en enklare kort kavaj till en sådan klänning. Senast jag var på bröllop var det många som hade det. Det kan ju också fungera med en lite mer strikt kofta.

Ska se om jag hittar någon sida med det jag menar.

• xolma

Jag kan inte länka så bra från telefonen, men på mandeldesign.se finns en kofta från Vila som är lite som jag tänker på. Den är lite längre fram och finns i svart och vinrött. Jag hittade också en kavaj på Lindex.se, under kavajer så finns en metallic-grå.

Något i en sådan modell tror jag skulle passa!

• xolma

Hmm nu kom inte hela inlägget med. Jag hittade en på Hm också, kolla in bloggen therez.se där hon har en gul kavaj från Hm till en svart klänning. Jättesnyggt! Där finns länk till den också.

• Miami

Åå tack vad bra tips!! Den metallicgråa var fin men den skär sig nog till färgen på klänningen. Så det får kanske bli den svarta hm-kavajen!

Svar på tråden Vad ska jag ha till klänningen?