• Flowie82

Nån som läst/läser till medicinsk sekreterare på distans?

Har funderingar på att läsa till medicinsk sekreterare på distans hos MedLearn i Västerås. Dom har lärarledda lektioner en dag i veckan och jag har en restid på 2,5 timme så det borde man ju klara av.  Men jag undrar hur det är att läsa till medicinsk sekreterare på distans? funkar det? svårt? lätt? andra synpunkter?? berätta gärna allt

• Svar på tråden Nån som läst/läser till medicinsk sekreterare på distans?
  • impervius

Jag undrar också. Har nämligen sökt till distansutbildningen i Västerås som startar i januari. Nån som vet hur lång tid det tar att få svar? Funderar på att maila och kolla. Kändes ju sådär att skicka ansökningen med vanlig post, vill ju veta att det har kommit fram ordentligt.

• impervius

Jag fick svar från Västerås idag. Ska den den 19e november och göra testerna. Nån mer som ska dit?

• Cliffan

Japp, men den 20:e. Dags att börja träna på svenska och att snabbskriva utan slarv :)

• Cliffan

Någon som kan tänka sig vad det kan vara för typ av test? Man sitter ju och klurar och tänker fram och tillbaka på vad man kan tänkas behöva träna på. Någon som vet hur många platser det är? 

• impervius

Har samma funderingar jag. Nur som son sagt bara att träna nåra veckor innan det är dags. Lycka till :)

• impervius

Cliffan: Gjorde du testet idag? Jag gjorde det igår. Bara att hoppas på att man är nån av de lyckliga 25 av 220 då ;)

• annamaria40

Hej. Jag var också där 19:e
    Tyckte det var lite svårt faktiskt. Var inte säker på alla ord och tyckte det var svårt med skrivuppgiften. 
    Det var svårt att få plats med en bra text och styckeindelning. Sen fick jag inte till flytet i texten riktigt...
    Och skrivtestet gick sådär tror jag. Var nervös så jag var skakig i fingrarna =)
    Känns som man måste topprestra om man ska ha en chans när vi var så många. Men men vi får hoppas ett tag till.

Var det någon som frågade, får man besked oavsett om man kommer in eller inte?   

Svar på tråden Nån som läst/läser till medicinsk sekreterare på distans?