Hur ofta och hur länge går ni ut med era hundar?
Hur länge och hur ofta går ni ut med era hundar?
Skriv gärna ras också :)
Hur länge och hur ofta går ni ut med era hundar?
Skriv gärna ras också :)
Sex gånger om dagen. På morgonen en timme dom andra gångerna en halvtimme och sista turen en och en halvtimme. har en blandras Chihuahua/tax
Vi har en shetland sheepdog och en japansk spets! Vi går ut med dem var 5:e timme...så ungefär 5 gånger per dag är vi ute.
Oftast är vi ute en kortare stund, 15-20 minuter direkt på morgonen och sista rastningen innan läggdags. Men de övriga promenaderna under dagen kan variera allt från 2-3 timmar till 30 minuter beroende på väder, om man är sjuk, om vi båda jobbar samma tider osv. Händer mycket sällan att vi båda jobbar samma tider då min man jobbar skift.
Vi promenerar inte bara, vi är i skogen mycket, vi tränar lydnad, vi cyklar och tar alltid med dem om vi själva vill ut o bara hänga .
Jag är ute tio-femton gånger om dagen, om jag nu inte stannar ute en längre stund. Dock går jag sällan med alla på en gång, mastiff, shih tzu-blandning, labrador-blandning och hennes helbror som är en setter-blandning
5 Gånger om dagen. Har labrador. Första rundan är bara 20 miinuter, andra rundan är en timme. Sen tredje är en timme igen. Fjärde och Femte är cirka 30 min
Schäfer, 1,5 timme på morgonen och sedan var tredje timme ca en halvtimme + en timmes lek/träning på eftermiddagen.
Måste bara fråga om ni som svarat hittills inte har några jobb? För oss som jobbar heltid och har två små barn är det i alla fall en omöjlighet att lägga 4-5 timmar per dag med att rasta hundarna. Här blir det en kort runda på morgonen, 10-15 minuter, ett par lika korta rastningar under dagen och en avslutande kvällsrunda på 30 minuter-1 timme. Blir lite mer på helgerna när vi försöker lägga in mer träning, och naturligtvis mer under jaktsäsong när hundarna är ute och springer flera timmar minst ett par dagar i veckan.
Husse går upp 1,5 timme extra tidigt innan jobbet (börjar 7) för att hinna gå ut med hunden, jag hade en salong och kunde styra mina egn tider och nu är jag höggravid så jag hemma. Jag hade alltså med mig hunden till jobbet och både då och nu så tar husse över igen när han kommer hem från jobbet.
5 gånger
( en vanlig dag med rastningar, inga träningsdagar )
Ungefär såhär :
06.00 - 20 minuter
12.00 - 40 minuter
15.00 -30 minuter
18.00 - 1,5-2 timmar
21.00 - 30 minuter
Morgonen kissar och bajsar han på vägen till bilen. 09:00 1 timme 14:00 1 timme 18:00 löpträning/spårträning eller lydnad 22:00 kissrunda. Min hund går på dagis 07:30-17:30.