Kräksjuka. Inkubationstid
Hej.
Jag tror min man har fått kräksjukan.
Han har diareer och ont i magen och kan inte äta så mycket. Han gick till jobbet ändå på morgonen och trodde det skulle gå över men det gjorde det inte så nu har han gått hem. Jag sitter nu på jobbet och känner också att jag har ont i magen men ej behövt gå på toa än, men kanske behöver snart. Vi jobbar på samma jobb. (Kanske han har smittar ner hela kontoret.Vi har bara en toa här.)
Vi var hemma i helgen hos en familj med barn. Sonen som är 2 år hade haft magsjuka kräkts natten mellan tisdag-onsdag. Vi var där på söndagen men visste inget om det.
Kan det vara han vi smittats av nu. Ringde nämligen mamman i familjen nu och hon var magsjuk just nu samtidigt som min man.Hon hade kräkts. Min man mår inte illa (än). Men hon sa att hon inte trodde hon smitatts av sin son för han var ju sjuk onsdagen och hon blev sjuk på måndagen. Hon sa att det var för lång tid emellan. Är det det?
Isåfall om hon blivit smittad av någon annan och vi var hemma hos henne innan hon blev sjuk kan hon ha smittta oss ändå. Vi var där på söndagen och hon blev dålig på måndagen
musikhelle