Första spädbarnstiden
Alla pratar om hur mysigt, underbart och puttinuttigt det är att få bebis..man varför i hela världen är det aldrig nån som berättar om hur jobbigt och krävande det är till stor del i början. När man också får sin första bebis så är det ju så otroligt mycket nytt som händer, det blir så himla stor omställning mot vad det har varit innan. Och visst är det otroligt mysigt med bebis också, man älskar ju sin lilla mest av allt i hela världen och skulle inte för nåt i hela världen önska bort den!! Men det som gör mig så arg är att detta är inget som någon/några pratar alls om. Jag vill ju faktiskt tro att det finns fler där ute som känner som mig..eller är jag helt fel ute?! Det enda man pratar om är hur duktigt barnet sover, hur bebis ligger och skrattar i babygymmet och hur himla snäll bebis alltid är när man ska ut och hitta på nåt. Är så trött på allt "skryt" om sin "perfekta" bebis i föräldragrupper!
Vi fick vår lilla i maj och alla sa hur fantastiskt rätt tid vi skulle få vårt barn i. Det trodde jag också då, men förstår ju nu i efterhand att det nog faktiskt är typ den värsta tiden att få barn i. Varma dagar är det för varmt och barnet protesterar och vill knappt äta. Och råkar det blåsa lite för mycket och för kallt vågar man ju inte heller ta upp bebisen ovanför vagnen heller typ eftersom alla tjatar om hur lätt dom kan få öroninflammation. Det är inte heller direkt så att man tar med bebisen ut i solen och lägger sig och solar..jag tycker att hela den här sommaren har gått till spillo! Hellre får jag på vintern..då vet man i allafall hur man ska klä bebisen..varmt. Och den hinner och bli lite större tills dess att det är sommar.
Snälla, är det någon mer som känner som mig? Jag känner mig väldigt ensam i detta..