• MonAmie

Mycket mindre rörelser...

Jag är i v 24 nu och är gravid för andra gången. Men denna gång är bebisen mycket mycket lugnare. Min förre grabb var helt tokig i magen, sprattlade som bara den redan i v 16 och det fortgick så hela graviditeten. Denna gång är det lugnt som bara den, och rörelserna är jätteförsiktiga när de väl kommer. Är det normalt att det är sån skillnad eller bör jag oroa mej??

• Svar på tråden Mycket mindre rörelser...
  • DetVackrasteSomFinns

Vet du hur lin livmoder ligger? Om det ligger framför barnet så brukar man inte känna de små rörelserna utan bara de stora tydliga sparkarna.
    Bebisen är ju så liten än och inte så stark.
    Ta upp detta med din bm :)

Är du orolig så vänta inte tills din nästa bokade tid utan ring henne. Bättre att få ett direkt svar än att gå och fundera och stressa

• Jeff

Min tjej sparkade sällan, jag kände oftast bara större rörelser trots moderkaka i bakvägg.

• Fridzl

I vilken vecka kan man börja förvänta sig att känna bebisens rörelser? :)

• sweasmamma

Olika , jag kände dottern först i v 24 , då hade jag moderkakan i framvägg..som en stötdämpare, sonen i magen nu har jag känt i flera veckor och är nu i v 25 ... moderkaka i bakvägg denna gången 

• sinfulmist

Olika jag tror jag väntar en flicka till går in i vecka 21 i morgon och känner knappt något ibland en liten buff och att bebisen flyttar på sig ibland. Om man blir orolig kan man lägga sig på magen en liten stund då brukar man känna hur bebisen flyttar sig eller några buffar. Gjort det 2 gånger för att få känna att det lever. Man kan bli så nojjig ibland utan orsak.

När jag väntade mina pojkar var dom mycket livligare än flickorna i magen och mycket tidigare. Om det har något med könet vet jag inte. Men så har det varit för mig.

Svar på tråden Mycket mindre rörelser...