• Anonym (Pillan)

Samma autocorrect-stavfel i kontaktannons som när min man messar

Som rubriken säger...

På bodycontact hittar jag en annons som har samma autocorrect-fel som när min man messar. Dvs jag misstänker att det är skrivet på hans telefon. Det är inte vanliga småord utan lite speciella så det är knappast HELT slumpartat.

Vad tror ni? Knullar den bocken runt?

• Svar på tråden Samma autocorrect-stavfel i kontaktannons som när min man messar
  • Anonym (, t.ex. orolig,)
    Anonym (Pillan) skrev 2012-07-31 10:17:58 följande:
    Som rubriken säger... På bodycontact hittar jag en annons som har samma autocorrect-fel som när min man messar. Dvs jag misstänker att det är skrivet på hans telefon. Det är inte vanliga småord utan lite speciella så det är knappast HELT slumpartat. Vad tror ni? Knullar den bocken runt?
    Och varför kollar du på Bodycontact?
    Om du sitter på Bodycontact och kollar annonserna för att se om det eventuellt kan vara din man som skriver så tror jag att ni behöver prata. Verkligen. Låter inte som att du har speciellt högt förtroende för din man.
  • Anna Paulita

Så ingen annan kan ha samma autocorrect fel som din man?

• Anonym

Svara på annonsen och stäm träff med killen så får du ju se om det är han.

• Anonym (Pillan)

Jag kollar BC för att det är kul att läsa annonserna och komma bilder där. Vi porrsurfar en del, ibland tillsammans ibland själva. Ingen biggy i vår värld.

Anna P: grejen är att det är ett par tre ord som kanske inte är jättebanliga att stava fel på det sättet. Han brukar skicka porriga sms till mig och ofta är det dessa specifika ord som är felstavade (autocorrect har alltså blivit fel så att när han stavar rätt korrigerar autocorrect till den felaktiga stavningen). Visst kan det finnas fler. Men vad är oddsen? Det är liksom det tråden handlar om

• kire
    Anonym (Pillan) skrev 2012-07-31 12:07:24 följande:
    Jag kollar BC för att det är kul att läsa annonserna och komma bilder där. Vi porrsurfar en del, ibland tillsammans ibland själva. Ingen biggy i vår värld.

Anna P: grejen är att det är ett par tre ord som kanske inte är jättebanliga att stava fel på det sättet. Han brukar skicka porriga sms till mig och ofta är det dessa specifika ord som är felstavade (autocorrect har alltså blivit fel så att när han stavar rätt korrigerar autocorrect till den felaktiga stavningen). Visst kan det finnas fler. Men vad är oddsen? Det är liksom det tråden handlar om
    Du har inte funderat på att om någon annan har en telefon av samma typ eller t.o.m. en annan typ av telefon men ordlista från samma leverantör installerad så lär dessa ord bli korrigerade på samma sätt?

Och varför ställa frågan här, ingen här på FL lär väl kunna svara på frågan om han knullar runt eller inte. Som någon föreslog, vill du vet så svara på annonsen. Om du inte vill veta så fortsätt läs svaren här på FL
  • PrimitivMan

Tycker det låter långsökt att tänka tanken bara pga samma autokorrigeringsfel. Borde väl snarare då finnas andra ledtrådar. beskrivning av utseende, ålder och sätt att uttrycka sig. Om du skriver till honom kan du antagligen lista ut om det är han eller inte utan att ens behöva bestämma en träff skulle jag tro.

Is sex dirty? Only if it's done right
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Pillan) skrev 2012-07-31 12:07:24 följande:

“If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck”

Så det är en otrogen man vi har att göra med.
  • Anonym (sanna)

Jag förstod inte riktigt om ni bestämt att ni "får" vara medlemmar där, men i annat fall kan du testa att trycka på "glömt lösenord", skriva i hans mailadresser, och står det att det skickas iväg ett nytt lösen är han med, annars står det att det inte hittas. Såvida han inte har en speciell otrohetsmail som du inte vet om.... Så fick iaf jag reda på att mitt ex (då pojkvän) var medlem... inte så trevligt..

• Tom Araya

Det betyder att den som skrivit annonsen troligen har samma maskinvara som din man. Jag antar att den inte är unik.

• Anonym

Jag tror att du behöver titta lite på dig själv och inte undra över honom faktiskt. Om du tror att det måste vara han pga samma autokorrigering har du troligen problem med din svartsjuka. Arbeta med att komma över den istället. Känns så långsökt att det tyder på sjukligt kontrollerande. Stackars kille!

• Anonym (Pillan)

Jodå vi är ok med varandra att vara medlemmar där. Men jag är osäker på om han är det. Ska testa det där med epostadresser. Smart.

Alltså iPhone funkar ju så att om man stavar ett ord felaktigt och markerar att det inte ska rättas så minns telefonen det och ändrar även korrekta stavningar till det felaktiga. Tex om man skriver "hEj" så vill iPhone ändra till "hej", men om man inte accepterar den förändringen så kommer telefonen lära sig det så småningom och ändra när du skriver "hej" till "hEj". Det är alltså ibte fel som kommer av att person med samma maskinvara skrivit utan är användarrelaterade. I vårt fall handlar det om ord som är skrivna på ett så speciellt sätt att jag har svårt att tro att de uppkommit spontant.

Sen att jag borde titta på mig själv istället. Well. Visst. Men jag ser mig inre som en galen svartsjukt person. Vill han ha andra så kör, men han kan väl berätta det?

• OlleSQ

Varför sitter man på en iPhone och surfar på BC? Måste ju vara grymt osmidigt...

• Anonym (Pillan)
    OlleSQ skrev 2012-08-08 15:03:50 följande:
    Varför sitter man på en iPhone och surfar på BC? Måste ju vara grymt osmidigt...

Kollar man bara annonser har de en bra mobilsajt.
Svar på tråden Samma autocorrect-stavfel i kontaktannons som när min man messar