• Marstjejen

Öm på sidorna av brösten?

Hejsan!
    Jag slutade med mina mini piller cerazette den 23/6 och har inte fått någon mens än. Den senaste veckan så har jag haft en ömmande känsla på sidan av båda brösten, mot armhålan till. Kan det vara så att jag blivit gravid? Jag gjorde ett grav test den 23/7 och det visade negativt. Kan jag vara gravid ändå? var det för tidigt att kolla då?

tacksam för svar :)

kramar 

• Svar på tråden Öm på sidorna av brösten?
  • Geléhallon89

Hej, så hade jag när jag väntade sonen. Kunde vakna på natten av att jag vände mig och brösten gjorde såå ont. Har samma nu och ska va i ca vecka 5. men har inte vågat testa mig än :P . 

• Marstjejen

Tack så mycket ZandraClaesson :) Ja det ömmar när man lägger handen på sidan av brösten. Jasså vad kul! Då får vi hålla tummarna!

• mrs caro

Hej ville bara ge lite uppmuntran...såg att du ätit cerazette...det gjorde jag me...jag slutade i mitten av maj....fick aldrig nån mens...MEN...det första som sätter igån är ägglossning...jag kände av mina sååå väl. Så vi gick på den känslan...o nu e ja gravid UTAN MENS...så jag säger bara att gå inte  o vänta på mens bara för de kan ta ett tag innan den kommer...men du kommer ha ägglossning...så gå på den känslan ist =)  Och...jag hade ont i brösten osv innan jag blev gravid...för att hormorerna sätter fart....men jag vet ju inte hur de e med dig =)

• Marstjejen

tack mrs caro :) okej, så du hade ömma bröst när du hade ägglossning? när blev du gravid? :) och vad var dina syntom då när du märkte att du var gravid? 

• mrs caro

ja, jag fick ömma bröst nästan direkt efter ja slutade me pillerna. O jag tror att det va runt ägglossning varje gång.  Jag blev gravid runt den 19-20 Juli då jag hade ägglossning. Hade en nidblödning en vecka efter det. Ja har molvärk och lite lätt illamående från o till...men inte hela tiden så de e svårt o fatta. Med mina 2 tidigare barn var jag fruktansvärt trött o visste då att ja va gravid pga det. Men jag testade förra veckan o då va det inget...jag idag ÄL +12 visade ett tydligt pluss...så ge inte upp...=)

• Marstjejen
    mrs caro skrev 2012-08-01 14:05:46 följande:
    ja, jag fick ömma bröst nästan direkt efter ja slutade me pillerna. O jag tror att det va runt ägglossning varje gång.  Jag blev gravid runt den 19-20 Juli då jag hade ägglossning. Hade en nidblödning en vecka efter det. Ja har molvärk och lite lätt illamående från o till...men inte hela tiden så de e svårt o fatta. Med mina 2 tidigare barn var jag fruktansvärt trött o visste då att ja va gravid pga det. Men jag testade förra veckan o då va det inget...jag idag ÄL +12 visade ett tydligt pluss...så ge inte upp...=)
    Okej,tack för tippsen :) och grattis till er! 
  • Marstjejen
    ZandraClaesson skrev 2012-08-01 14:23:05 följande:
    Jag var gravid! :D efter två år äntligen!! hoppas pyret stannar med! ^^, 

Grattis!!!!!
  • Marstjejen

När bör jag prova med ett nytt test då? :)

• Geléhallon89

Tack :D !. håller tummarna för dig!  

När mina bröst började ömma så testade jag mig ca 2dagar efter och det va neg och brösten fortsatte ömma i en vecka och det blev värre och dem blev större så testa mig i morse med en sticka och fick svagt positivt och sen köpte jag digital och det stod gravid ^^,  

Så testa när du känner att du inte kan hålla dig längre ;)

• mrs caro
    ZandraClaesson skrev 2012-08-01 14:23:05 följande:
    Jag var gravid! :D efter två år äntligen!! hoppas pyret stannar med! ^^, 
    Grattis ! =)
  • mrs caro
    Marstjejen skrev 2012-08-01 15:12:16 följande:
    När bör jag prova med ett nytt test då? :)
    Du får gå på magkänsla...jag testa mig 1gång i månaden för att ja inte visste pga att ja inte hade mens...men när ägglossnings känlsan blev starkare så gick ja på den o testa ca 2v efter den (då man ska ha mens)..

• Marstjejen

Imorse när jag vaknade så fick jag blod på papperet efter att jag hade kissat. Kan jag vara gravid ändå? 

• mrs caro

om du fortsätter blöda så kanske de e mens...om de e en nidblödning så e de lite bara o kommer inget mer sen.

Svar på tråden Öm på sidorna av brösten?