Ang KUB, ni som redan gjort! Och näääär berätta??
Om en vecka prick har jag tid för KUB ultraljudet, tog blodprovet i torsdags. Ni som varit med om detta förr, av nyfikenhet undrar jag lite över hur det går till! Man gör bara ultraljudet när man kommer dit? Man tar inte blodtryck, mäts eller vägs innan och dyl? Har börjat bli mer och mer nervös ju närmare det kommer. Bokat privat då det endast erbjuds dem över 35 i mitt landsting. Om en vecka när jag gör ultraljudet kommer jag att vara i vecka 13 (12+4). Gjorde ett ultraljud i vecka 8+5 pga. Blodiga flytningar i ett dygn. Började aldrig rinna utan fanns endast "därinne", ursäkta infon! Allt såg då bra ut och ett litet hjärta som tickade på. De blodiga flytningarna avtog helt efteråt och har inte kommit tillbaka (pepparpeppar). Har ju passerat vecka 12 nu men har fortfarande inte vågat gå ut till familj och vänner med att jag är gravid (sambons föräldrar, samt några extrapersoner vet). Har bara inte förmått mig att våga lita på att "allt är bra", utan vill vara säker på det och kunna berätta för hela världen utan oro. Jag tänkte helt enkelt försöka vänta tills efter KUB även om jag har en hel del bortförklaringar framför mig bara denhär sista veckan. Skulle ni våga berätta om graviditeten ännu? Eller vänta tills KUB är över då man förhoppningsvis vet att allt är bra? Vill så gärna, men skulle inte orka förklara om något hänt.