• Tjockamullan

bebisbok

Är lite orolig att jag ska glömma viktiga saker i min egentillverkade bebisbok. Är det nån som skrivit ner vad man ska ha med? Tänkte att boken skulle rymma de första åren. Har börjat med ett brev till bebisen från upplevelsen av graviditeten. Önskar en lista så att jag inte glömmer nåt....
    Kram

• Svar på tråden bebisbok
  • Quenta Silmarillion

Tihi, jag köpte en för en halvtimme sen! I den finns det utrymme för tankar om graviditeten, hur det känns att snart bli mamma/pappa, hur mamma och pappa träffades, olika läkarbesök, första sparkarna, förlossningsberättelse, en sida där man ska klistra in stora tidningsrubriker så man vet vad som hände dan bebben föddes, tankar om att ha blivit förälder, bebbens namns betydelse, första dagen hemma, första besöket, första nallen, (ja, första av det mesta) , första julen, ettårsdagen osv.

• Lilith

Vad för bok har du köpt Quenta Silmarillion? Vad heter den och vart hittade du den? Jag tycker det låter roligt att man får skriva lite om graviditeten också.

• Jossan

jag hittade en jättesör i växjö där man kan både fylla i sånna där vanliga saker och även skriva eget är mer som en vanlig ringpärm men söt är den lite dyr kanske 250kr tror jag ska köpa om den finns kvar..
    tror jag sett ett inlägg på vad man kan skriva du får väl söka bland inläggen?

kram j

• Binis

Också nyfiken Quenta Silmarillion, var har du köpt den??? Låter ju jättebra och jag har letat runt...

Binis, v 39+0

• Quenta Silmarillion

Bebisboken heter den och har mjuka tjocka pärmar och Nalle Puh-illustrationer, inte så som Nalle Puh ser ut idag, utan så som den ursprungligen såg ut! Och den har små kuvert fastklistrat på sidorna som man kan stoppa in små personliga saker i. Kostade 159 :- på Barnens Hus!

• Binis

Finns barnens hus någonstans runt Malmö????

• Quenta Silmarillion

Nej förlåt! Nalle Puh babybok heter den! Det är en ram av små pastellrutor med Nasse, Ior och de andra figurerna på omslaget, och i mitten en stor bild av Nalle Puh, så som han såg ut innan Disney förstörde utseendet, alltså inte lika rund och utan tröjan! Han sitter i alla fall på knä och skriver med gåsfjäderpenna i ett block.

• Fanny

Hej! Nalle Puhs babybok har jag också köpt, men ännu inte kommit mig för att börja skriva i den - är nu i v. 26! Får skärpa mig...

Det jag tänkte säga egentligen var att jag köpte den på www.bokus.se för 109 kr, den finns även på www.adlibris.se för 105 kr. Första gången jag såg den var för övrigt på Akademibokhandeln.

Svar på tråden bebisbok