• Nennen sthlm

Babynest. Bra inköp?!

Jag funderar på att köpa ett babynest. Ett nytt från babyproffsen för 800 kr. Allt annat vi har till bebisen har vi fått eller fått betalt, så jag har knappt köpt en enda grej. Därför kan jag tänka mig att lägga ut lite mer på denna. Men har ingen erfarenhet av babynest själv. Någon som kan berätta, är den värt priset eller är det helt bortslösade pengar? Jag vet att man kan köpa begagnad, sy själv etc, men ska jag köpa en, kommer jag välja den från babyproffsen.

• Svar på tråden Babynest. Bra inköp?!
  • Ziindlaa

Jag köpte en från barnens hus (500kr) med lampa.. Den var guld värd de första veckorna och dygnen när man var livrädd att bäbisen skulle sluta andas ( hönsmamma) hehe.. Lampan var super för de var sånt ljus så man själv inte blev störd., men sen efter några veckor vägrade sonen sova i den mer och den blev liggande.. Men kan rekommendera med lampa, helt klart bästa köpet!

• Nennen sthlm

Aha...
    Det är babynest jag är ute efter.
    Får sätta på en liten läslampa på den

• minnamarie

Sonens farmor har sytt ett babynest till honom och vi använder det dygnet runt. Han sover i det i sin säng, mellan oss i våran säng, i soffan och det är bara att bära med honom ut i köket/på toa/whatever när man har ärenden dit.
    Underbart, och hamnar lätt på topp 5 med oumbärliga babyprylar! :)

• mittistan

Det är grymt! Blir säker samsovning, enligt mig. Sonen är 3månader nu och den funkar fortfarande kanon, rekommenderas!

• Thema

Använde mitt egensydda tills hon växte ur det, ca 4 månader. Kanon att ha i soffan, köket, tvättstugan eller på resa

• hallonpannkaka

Jag modifierade en hundsäng från Ikea och betalade typ 49 spänn för min :)
    Tror jag har en bild i mitt galleri...

• Nennen sthlm

Jag har också funderat på Ikeas hundsäng. Har hört många som har den. Tyvärr verkar det sortimentet utgått då jag inte sett några husdjursgrejer på Ikea på länge.

Svar på tråden Babynest. Bra inköp?!